Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum
Forum RNAV polish spotters
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Samoloty na wysokościach przelotowych- lipiec 2006
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Wto 22:33, 11 Lip 2006    Temat postu:

Tego układu to Ci zazdroszczę .Pasowało by mi aby po prostu przesunęły przy wylocie z RP o te 15 nm na N lub leciały dokładnie po korytkach.(choć wiem z dobrych źródeł ,od CTR-o że niedługo będzi się można wszystkiego wszędzie spodziewac ).
3 majta się


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meteo_expert




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz - UL980,UT711,UN133

PostWysłany: Wto 22:59, 11 Lip 2006    Temat postu:

Witam Was, ech w ten upał nie RNAVuje bo dzisiaj +38 stopni w cieniu, ech istna patelnia. Mam dobrą chyba dla siebie i dla poziomu forum wiadomość, na początku sierpnia szykuje sie zakup tele do osprzętu tak więc będzie się działo ..Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luck89




Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: <UL980><UN191><USTIL>

PostWysłany: Wto 23:48, 11 Lip 2006    Temat postu:

Cytat:


Chodzi mi o to, że większość samolotów, które mają lecieć po UL980 lecą przesunięte na południe od tego korytarza. Rzadko lecą dokładnie po nim. Tak jest przynajmniej w mojej okolicy. Natomiast ten Virgin leciał dokładnie po UL980.


U mnie przy USTIL zauważyłem to samo lataja bardziej na południe, nie wszystkie ale niktóre bardzo przesuniete.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Śro 0:52, 12 Lip 2006    Temat postu:

Henry napisał:
Tego układu to Ci zazdroszczę .Pasowało by mi aby po prostu przesunęły przy wylocie z RP o te 15 nm na N lub leciały dokładnie po korytkach.(choć wiem z dobrych źródeł ,od CTR-o że niedługo będzi się można wszystkiego wszędzie spodziewac ).
3 majta się


Swobodna nawigacja?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Darek Rz




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 7:14, 12 Lip 2006    Temat postu:

Witam

Dzisiejszy poranny spotting był raczej nieudany -strasznie kiepski ruch . Jedyne co było dziś rano godne uwagi to ta maszyna na UM860 Laughing




pozdro D.RZ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 7:24, 12 Lip 2006    Temat postu:

Kshyhoo napisał:
Swobodna nawigacja?
To źle by się skończyło. Wink Przyszłość oparta będzie natomiast na tzw. nawigacji bezpośredniej, opartej o prezycyjne kierunkowanie satelitarne (GPS). Próby już są podejmowane nad terytorium USA. RVSM będzie oczywiście nadal zachowane, ze względów bezpieczeństwa, choć zapewne ulegnie z czasem jakiejś modyfikacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Śro 10:51, 12 Lip 2006    Temat postu:

O to to! Chodziło mi o nawigację bezpośrednią a nie swobodną. Był ostatnio chyba na BBC film o przyszłości ATC i RVSM. (jakaś nowa produkcja, nie ten co na discovery wiele razy juz leciał) i wynikało z niego że planowane wprowadzenie globanie nawigacji bezpośredniej jest na 2012-2014 rok. Technologicznie lotnictwo jest gotowe do tego już teraz, natomiast dużym problemem jest po prostu opracowanie przepisów. Sporo czasu pochłonie również szkolenie ATC i pilotów. Tak czy inaczej, jest to przyszłość, bo w sumie rozwiązanie to nie posiada żadnych istotnych wad.
Tylko co wtedy my RNAV spotterzy zrobimy... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:59, 12 Lip 2006    Temat postu:

Kshyhoo napisał:
Tylko co wtedy my RNAV spotterzy zrobimy... Sad
Don't worry! Co prawda część maszyn zniknie i trzeba będzie nastawić się na zdecydowanie większą losowość obserwacji, za to pojawiać się będą niespodzianki i samoloty których wcześniej nie widziało się w określonym punkcie. Przykładowo komuś nad domem może Wunala przelecieć (bo jej bliżej będzie do Londynu po ominięciu frontu burzowego) zamiast zwyczajowego 735 LOT (z całym szacunkiem). Ucierpią domowe rozkłady, zyskają fotografie i rozdziawione buzie. Cóż, zmieniać się znaczy rozwijać się... Wink
Darek Rz napisał:
Jedyne co było dziś rano godne uwagi to ta maszyna na UM860
Hoho, takiej zagadki dawno nie miałem. Co Ty sfotografowałeś? Neutral

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Śro 11:11, 12 Lip 2006    Temat postu:

Jakaś Air Atlanta...?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Śro 11:28, 12 Lip 2006    Temat postu:

Witam

Dodam jeszcze ,że ma się zmienić to iż samoloty a właściwie kontrolerzy będą mieli większą swobodę .Nie będą poprostu trzymali się korytarzy sztywno tak jak to było wcześniej.Już teraz przecież dopuszczane są duże cross-y a ma być jeszcze luźniej. Po rozmowie z CTR powiedział że rnav-y to jest kwestia dogadania między ctr-o obsługiwacymi obszary FIR i daną sytuacją np. międzykontynentalną. A z tą globalną nawigacją to niestety wszyscy się boją że to USA ma satelity do obsługi takiej nawigacji. Dlatego już europejczycy myślą o stworzeniu globalnej nawigacji.
Póki co cieszmy się rnav-em. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:33, 12 Lip 2006    Temat postu:

Kshyhoo napisał:
Jakaś Air Atlanta...?
Odpada, bo to 747-400, a jedyna 400-ka Atlanty jest niepomalowana.
Ale rozpracowałem tego skurczybyka! To jest jedyny tak pomalowany 744 Atlas, wypożyczany komu się da. Dzis rano leciał dla Emiratów Cargo jako EK9904 z Gothenburga (w Szwecji) do Dubaju. Ma rejestrację N496MC. Latał kiedyś dla PAC. Teraz przechodzi chyba jakiś niezdecydowany face-lifting. Brawo, Darku!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Śro 11:42, 12 Lip 2006    Temat postu:

Witam

FL350 napisał:
Kshyhoo napisał:
Jakaś Air Atlanta...?
Odpada, bo to 747-400, a jedyna 400-ka Atlanty jest niepomalowana.
Ale rozpracowałem tego skurczybyka! To jest jedyny tak pomalowany 744 Atlas, wypożyczany komu się da. Dzis rano leciał dla Emiratów Cargo jako EK9904 z Gothenburga (w Szwecji) do Dubaju. Ma rejestrację N496MC. Latał kiedyś dla PAC. Teraz przechodzi chyba jakiś niezdecydowany face-lifting. Brawo, Darku!


W 100 % racja Smile Gratuluję rozszyfrowania samolotu. Wlaśnie też się zastanawiałem nad Atlasem bo lata na UM860 dla EK Cago, ale te malowanie było dla mnie nowe Wink Pomyślałbym, że leciał z JFK a tu z Göteborga Very Happy

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Darek Rz




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 12:39, 12 Lip 2006    Temat postu:

Witam

Brawo brawo brawo chłopaki . Przez ostatnie kilka dni wstaje o 4 tej i obserwuje (tak będzie jeszcze przez kilka tygodni Laughing ) . Właśnie o tej mniej więcej godzinie widziałem parę razy 747 Emirata a dziś leciało to coś Laughing .Przyznam że ja myślałem że to Focus Air Rolling Eyes .

D.RZ

ps. Dodam że ten 747 leciał z południowego wschodu więc nie mógł lecieć ze Szwecji ani z JFK Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:58, 12 Lip 2006    Temat postu:

Darek Rz napisał:
Dodam że ten 747 leciał z południowego wschodu więc nie mógł lecieć ze Szwecji ani z JFK Laughing
Oczywiście z Emiratów do Szwecji (podałem odwrotny kierunek). Powrót po przeładunku. Przepraszam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Darek Rz




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 13:30, 12 Lip 2006    Temat postu:

Witam

Super ,czyli kolejny "rodzynek" do foto kolekcji forum Laughing

pozdro D.RZ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Śro 14:02, 12 Lip 2006    Temat postu:

Witam

Darek Rz napisał:
Witam

Super ,czyli kolejny "rodzynek" do foto kolekcji forum Laughing

pozdro D.RZ


Jeżeli chodzi o rega to jak najbardziej rarytasik, ale Atlas jest nam dobrze znany z UM860 Very Happy
p.sCiekawe co oni transportują Rolling Eyes

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:52, 12 Lip 2006    Temat postu:

Pawelbelzyce napisał:
Ciekawe co oni transportują Rolling Eyes
Cóż, co się da, byle by zarobić. Laughing
Tak całkiem na poważnie, to Atlas jest w tej chwili największym towarowym przewoźnikiem lotniczym. Po podpisaniu umowy o współpracę z PAC (Polar Air Cargo), mają w sumie ponad 40 transportowych 747 (mniej więcej połowa to stare 200-ki, a połowa nowe 400-ki). Wożą wszystko, od poczty i elektroniki (komórki, kina domowe, odtwarzacze, itp), po samochody.
Gothenburg (czy jak kto woli Goteborg - nazwa szwedzka) posiada największy port morski w Skandynawii. Port lotniczy Landvetter jest więc naturalnym przedłużeniem portu morskiego oraz linii kolejowych, dostarczających i rozwożących towar po całej Szwecji, Norwegii i Danii. Ważnym hubem cargo jest też Malmo. Ze Szwecji zabiera się między innymi samochody marki Saab i Volvo, oraz części do nich. Także norweskie łososie. Dostarcza się wszystkiego, czego ludzie w skandynawii potrzebują...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Śro 15:04, 12 Lip 2006    Temat postu:

Witam

Ale dziś się narobiło na UL619 Shocked .Od rana same grubasy 2X BA 747 , 2X PIA na 747 a za nimi KLM na 747 (tu się chyba nie pomyliłem) Rolling Eyes

Wrzucam rekina i KLM-a Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Śro 15:38, 12 Lip 2006    Temat postu:

Witam

FL350 dzięki za bogate w treść informacje Shocked Idea
W sobotę tydzień temu na UM860 leciał MD-11 Transmile Air Serice z KUL do Malmo Smile A po 19 wracał do Azji. W sumie ciekawe ją z AMS-KUL i odwrotnie. Na UL980 lata MH16 AMS-KUL więc jako taka szansa jest Wink

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Śro 22:20, 12 Lip 2006    Temat postu:

Z tej zadymy jeszcze złapałem tych cwaniaczków Very Happy wszystko UL619
15.15 PIA po raz 4 dziś
[link widoczny dla zalogowanych]
15.50 --W
[link widoczny dla zalogowanych]
i jeszcze
16.20-->W może 777 AF ale niestety był zenicie Wink
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

dobrze ,że musiałem później wyjechać bo ot natłoku grubasów bym zwariował Shocked

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eltoro3




Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz.

PostWysłany: Śro 22:28, 12 Lip 2006    Temat postu:

Witam,
12:30 A340 Jet Airways UL980 SE


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fotograf




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: brodnica

PostWysłany: Śro 23:05, 12 Lip 2006    Temat postu:

kolejne fotki z holandii.
reszte wrzuce jak bedzie czas Wink
1.
[link widoczny dla zalogowanych]
2.
[link widoczny dla zalogowanych]
3.
[link widoczny dla zalogowanych]
4.
[link widoczny dla zalogowanych]
5.
[link widoczny dla zalogowanych]
6.
[link widoczny dla zalogowanych]
7.
[link widoczny dla zalogowanych]
8.
[link widoczny dla zalogowanych]
9.
[link widoczny dla zalogowanych]
10.
[link widoczny dla zalogowanych]
11.
[link widoczny dla zalogowanych]
12.
[link widoczny dla zalogowanych]
13.
[link widoczny dla zalogowanych]
14.
[link widoczny dla zalogowanych]
15.
[link widoczny dla zalogowanych]
16.
[link widoczny dla zalogowanych]
17.
[link widoczny dla zalogowanych]
18.
[link widoczny dla zalogowanych]
19.
[link widoczny dla zalogowanych]
21.
[link widoczny dla zalogowanych]
22.
[link widoczny dla zalogowanych]
23.
[link widoczny dla zalogowanych]
24.
[link widoczny dla zalogowanych]
25.
[link widoczny dla zalogowanych]
26.
[link widoczny dla zalogowanych]

Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Czw 12:19, 13 Lip 2006    Temat postu:

Witam Shocked

Linii nie umiem rozpoznać, bo na monitorze mam złe kolory (zepsuty jest). Ale wydaje mi się, że jakiś Korean, ze względu na to kółko na stateczniku.
Wydaje mi się, że jak samolot będzie w zenicie, to może nawet rega uchwycę, ale zobaczymy.
Sprzed chwili, na UT727, z wschodu na zachód.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barfi




Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Czw 12:41, 13 Lip 2006    Temat postu:

Jak najbardziej jest to Korean B747-400.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Czw 12:44, 13 Lip 2006    Temat postu:

Witam

Tom634 ładny Korean Very Happy Tak trzymaj.

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Czw 12:51, 13 Lip 2006    Temat postu:

Witam .
Zgoda od tom 634 na przeróbkę Koreana 747

[link widoczny dla zalogowanych]

Fotka rewelacja a jest to pierwsza na nowym sprzęcie.Tak trzymaj.
Pozdrowienia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jubell




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPWA/EPSY

PostWysłany: Czw 12:56, 13 Lip 2006    Temat postu:

Henry napisał:
Fotka rewelacja a jest to pierwsza na nowym sprzęcie.Tak trzymaj.
a jaki to sprzęt, że skromnie zapytam? bo zdjęcie wygląda nieźle...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Czw 13:43, 13 Lip 2006    Temat postu:

Zdjęcie robione na Auto. I tu dziękuję Kshyhoowi za rady dotyczące robienia zdjęć w trybie manualnym. Z całą pewnością się przydadzą Wink

A co do sprzętu, to standardowy EOS 350D, i obiektyw Mini-Bigma, czyli 170-500 APO DG Wink Bez konwertera Wink

[EDIT] Jeszcze dodam nielotnicze zdjęcia, tylko zmniejszane do 800x600 pikseli.
Dźwig - [link widoczny dla zalogowanych]
Gołąb - [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Czw 14:05, 13 Lip 2006    Temat postu:

Rozluźniło się na chwilkę i mgiełce złapałem Question Question Question 777 może AF

13.00-->W
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meteo_expert




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz - UL980,UT711,UN133

PostWysłany: Czw 15:03, 13 Lip 2006    Temat postu:

nie wydaje mi się, ale nie jestem jeszcze ekspertem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Czw 16:26, 13 Lip 2006    Temat postu:

Witam

meteo_expert napisał:
nie wydaje mi się, ale nie jestem jeszcze ekspertem


Przecież jesteś Meteo Expertem Razz Very Happy Exclamation
Henry to 777-300 AF najprędzej Smile Jak ktoś che poszukać lotu za pomocą rega to tutaj jest lista regów 777 AF [link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eltoro3




Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz.

PostWysłany: Czw 18:16, 13 Lip 2006    Temat postu:

Witam,
Prawdopodobnie będzie to B777-300 AF129 PEK-CDG F-GSQA.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lotar




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalinówka k.Lublina

PostWysłany: Czw 21:08, 13 Lip 2006    Temat postu:

Witam, dzisiaj mgiełka i nic nowego.
1. na UL980 E o 18:53 BA

i Ukraina ten sam kierunek o 19:43

Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Czw 21:46, 13 Lip 2006    Temat postu:

Witam ponownie

Czekałem cały dzień aby się wypogodziło i udało się Very Happy a oto wyniki choć nie wszystkie do wrzucenia na forum
20.50-->NE Korean A330 Shocked chyba niezły cross

[link widoczny dla zalogowanych]

21.00--> W AF 747

[link widoczny dla zalogowanych]

oraz ten samolot dla mnie zagadka ,który wygląda mi nie wiem dlaczego na MD-11 , ale niestety leciał prawie w zenicie i miałem kłopot z wyostrzeniem i złapaniem

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:01, 13 Lip 2006    Temat postu:

Tak, rzeczywiście wygląda na MD-11F Lufthansa Cargo. Ale głowy nie dam sobie ściąć, bo rzeczywiście trudne te fotografie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meteo_expert




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz - UL980,UT711,UN133

PostWysłany: Czw 22:07, 13 Lip 2006    Temat postu:

Wlasnie coś smiga na 980 tce strasznie nisko Smile moze sie wam uda chociaż usłyszec (na wschód)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Czw 22:09, 13 Lip 2006    Temat postu:

FL350 napisał:
Tak, rzeczywiście wygląda na MD-11F Lufthansa Cargo. Ale głowy nie dam sobie ściąć, bo rzeczywiście trudne te fotografie.

Tak ale LH pasażerskie jak i Cargo mają szarą dolną część kadłuba a tu wygląda cały kadłub w jednym kolorze Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:34, 14 Lip 2006    Temat postu:

Henry napisał:
LH pasażerskie jak i Cargo mają szarą dolną część kadłuba a tu wygląda cały kadłub w jednym kolorze Rolling Eyes
Ale ja tu widzę ten szary spód. Smile Pamiętaj, że on nie odróżnia sie od reszty kadłuba tak mocno aby na fotografii przelotowej tej jakości dawał mocny kontrast.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Pią 7:01, 14 Lip 2006    Temat postu:

FL350 napisał:
Henry napisał:
LH pasażerskie jak i Cargo mają szarą dolną część kadłuba a tu wygląda cały kadłub w jednym kolorze Rolling Eyes
Ale ja tu widzę ten szary spód. Smile Pamiętaj, że on nie odróżnia sie od reszty kadłuba tak mocno aby na fotografii przelotowej tej jakości dawał mocny kontrast.


Tak przyznaję widać szary spód .To pasuje na LH . Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lotar




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalinówka k.Lublina

PostWysłany: Pią 8:19, 14 Lip 2006    Temat postu:

meteo_expert napisał:
Wlasnie coś smiga na 980 tce strasznie nisko Smile moze sie wam uda chociaż usłyszec (na wschód)


Słyszałem i widziałem Smile chociaż już było ciemnawo. Była lekko podświetlona smuga. Miałem wrażenie (oko bez szkiełka), że widzę linie świateł z przedziału pasażerskiego, ale to chyba złudzenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:18, 14 Lip 2006    Temat postu:

Lotar napisał:
Miałem wrażenie (oko bez szkiełka), że widzę linie świateł z przedziału pasażerskiego, ale to chyba złudzenie.
Dlaczego nie? Smile Często widuję takie cuda po zmierzchu, w nocy i nad ranem. Także przelatujące dość nisko nad moją miejscowością 737 SkyEurope z Turynu i ERJ-145 Alitalia z Mediolanu schodzące około 23-ej na Balice mają zwykle oświetloną kabinę, co teoretycznie widać gołym okiem.
Tak przy okazji przyznam, że bardzo lubię gdy nocne maszynki mają włączone światła logo i można zobaczyć malowanie na ogonie (na przykład Qantas tak często robi). Trudno złapać w lornetce, ale gdy już się uda - widuje się cuda.... . Jeśli dołożymy do tego jeszcze Księżyc około pełni i solidną smugę... mniammm...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Pią 18:04, 14 Lip 2006    Temat postu:

Zauważyłem Ateerka, celuję w niego, a tu patrzę, tuż nad nim (SAMOLOTY POKRYWAŁY SIĘ!) Benek 747! Bez smug, kabanos jeden! Ale nie zdążyłem nacisnąć spustu z zdziwienia, tylko patrzyłem zdumiony przez wizjer. A jak nacisnąłem, to trochę zmniejszyłem ogniskową, żeby samoloty były w jednym zdjęciu, ale jakoś aparat nie chciał zrobić zdjęcia. Może nie ustawił ostrości, (chociaż w wizjerze widziałem, że ostrość była super). Ale tak czy siak, ostatecznie mam jeden samolot- B747 KLM. Numer rejestracyjny ledwo widoczny. Laughing Ale reg mi nie pasuje z KLM-em, bo widzę, że na zdjęciu ma B-tu cztery litery/cyfry albo P-tu cztery litery/cyfry, a KLM ma PH-*. Nadal jestem taki nowicjusz, że robię cały czas na auto. Jak trochę ochłonę przy patrzeniu przez wizjer, to przejdę na tryb manualny. Laughing Jakieś propozycje co do linii?
Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:10, 14 Lip 2006    Temat postu:

tom634 napisał:
Jakieś propozycje co do linii?
Air China CA0931 z Pekinu do Frankfurtu (jeśli to dziś było). Reg. B-2470.
O taki (nie ten, ale różnica niewielka Wink ):
[link widoczny dla zalogowanych]

P.S. Przy tej okazji chciałbym zaapelować do wszystkich którzy (jak kolega powyżej) proszą o rozszyfrowanie samolotów na swoich fotografiach:
podajcie jak najwięcej informacji!
Jak najwięcej z poniższych danych:
- miejsce obserwacji
- data obserwacji
- godzina obserwacji
- kierunek lotu
- drogę lotniczą (jeśli to możliwe)

W innym wypadku jest bardzo trudno sobie poradzić i dokładacie roboty ludziom którzy coś dla was robią. A to chyba niezbyt fair.
No chyba, że to jakiś konkurs, a ja się jak zwykle nie połapałem... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Pią 18:40, 14 Lip 2006    Temat postu:

Po chwili namysłu postanowiłem wrzucić jeszcze jedno, wczorajsze. O 19:32, gdzieś nad Bydgoszczą, z południa na północ, żadna droga do tego nie pasuje. (Zdjęcie trochę pod słońce)


Flight Level Three Five Zero Wink , zrozumiałem i czy mogę prosić o informację, skąd masz rega?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tom634 dnia Pią 18:44, 14 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Pią 18:44, 14 Lip 2006    Temat postu:

Witam

B737 Malev ? p.s Ładny Chińczyk Smile

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Pią 18:47, 14 Lip 2006    Temat postu:

FL350 napisał:
Air China CA0931 z Pekinu do Frankfurtu (jeśli to dziś było). Reg. B-2470.
O taki (nie ten, ale różnica niewielka Wink ):
[link widoczny dla zalogowanych]

Rzekłbym nawet, że to ta sztuka: [link widoczny dla zalogowanych] Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:51, 14 Lip 2006    Temat postu:

tom634 napisał:
skąd masz rega?
Odczytałem ze skrzydła na Twoim zdjęciu.
Jeśli chodzi o ten drugi samolot, stawiam na 737-7Q8 Malev (o, widzę, że Paweł też się zorientował), być może HA-LOB, lot nr 764 do Sztokholmu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Pią 21:24, 14 Lip 2006    Temat postu:

Jeszcze jeden, na słynnym UN133, na południe, o godzinie 20:16. Oczywiście widziałem więcej samolotów, ale nie zdążałem dobiec do aparatu.
Być może jakiś Mcdonnel Douglas MD-80.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:47, 15 Lip 2006    Temat postu:

tom634 napisał:
Być może jakiś Mcdonnel Douglas MD-80
Niewątpliwie to JEST maddog. Ale zdjęcie do wyraźnych i ostrych nie należy. Powiedzieć można tyle, że jest to malowanie jasne, co może wynikać albo z delikatnych motywów na kadłubie lub ogonie zgubionych nieostrością fotografii, bądź też maszyna może mieć tzw "gołe" barwy (lata takich kilka). Kierunek i godzina sugerują najprawdopodobniej lot czarterowy dla biura podróży. Geograficznie wypada na Turcję, ale może też być to Bułgaria, Grecja, Cypr lub Egipt. Kandydatów jest wielu. Jeśli masz ochotę i czas (ja już swoje odbębniłem na dziś) poszperaj w sieci (tylko tak się nauczysz). Trzeba odnaleźć strony podejrzewanych linii i sprawdzić ich rozkłady (niektórzy lubią też Amadeusa). Malowania oglądaj na Airliners.net lub jetphoto i wszystkie połączenia sprawdzaj przez ACARS (oczywiście to co jest).
W "prezencie" podsunę Ci kilka możliwych podpowiedzi, już po wyeliminowaniu innych, ze względu na kierunek lotu:
- Nordic Leisure SE-RGP
- Viking Airlines SE-RDF
- biały Nordic SE-RGO (wypożyczają go komu popadnie, m.in. Niemcom)
- FlyNordic, np SE-RBE (choć nie znam ich połączenia w tym kierunku)
- Snowflake (tani SAS), np LN-ROS
- coś z bezbarwnych, m.in.Turków np. TC-MNR, czy choćby seria BlueLine: TF-JXA, TF-JXB, TF-JXC
- inne Turki, np FlyAir TC-FLO
- Bułgarzy, np Bulgarian Air Charter LZ-LDK
- Egipcjanie, np Luxor Air SU-BM
- i inni

Owocnych poszukiwań. Podziel się odpowiedzią, jeśli ją znajdziesz.
Za motto przewodnie niech posłuży Ci licząca ponad dwa i pół tysiąca lat mądrość chińskiego filozofa Lao Tsy, twórcy taoizmu:
"Nawet tysiącmilowa podróż zaczyna się od jednego kroku"
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Sob 12:30, 15 Lip 2006    Temat postu:

Szukałem (dokładnie, 2 razy) na [link widoczny dla zalogowanych] . Nie znalazłem pasującego rejsu. Co prawda, znalazłem parę, które by pasowały, ale zawsze przez jakiś czynnik rejs odpadał. Szukałem przez callsigny w formacie SE-%. Następnie szukałem samolotu, a następnie, czy trasa pasuje. Nic nie pasowało do kryteriów. Ale zawsze to jakieś doświadczenie na przyszłosć Wink

Oczywiście antenę na pasmo lotnicze i skaner mam, ale to trochę potrwa zanim zostaną one oddane do użytku Wink

A co do Maleva, to znalazłem:
Cytat:
ACARS mode: 1 Aircraft reg: HA-LOB [Boeing B737]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 0024
Flight id: MA0764 [BUD-ARN] [Malev]
----------------------------------------------------------[ 13/07/2006 18:18 ]-

[link widoczny dla zalogowanych] Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Sob 13:17, 15 Lip 2006    Temat postu:

Szybowiec, daję w linku, bo z taką ogniskową on był tak duży, że... sami wiecie Smile Zdjęcia nie ostrzyłem, a nawet rozjaśniałem!
[link widoczny dla zalogowanych]

A co do tych mapek przelotu, to jest kilka wyjść. Wchodzimy na [link widoczny dla zalogowanych] i tam wpisujemy kody lotnisk. Można też użyć programu. Nazywa się on Euroute. Działa bez Flight Simulatora 2004. Można go ściągnąć bezpośrednio stąd: [link widoczny dla zalogowanych]
A więcej informacji jest tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tom634 dnia Sob 13:21, 15 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Sob 13:19, 15 Lip 2006    Temat postu:

Cześć wszystkim Very Happy
Zdięcia z piątku

18.10-->E AN-12 wydaje mi się, że Heli Air Services Question

[link widoczny dla zalogowanych]

18.45-->W Question zawsze -->E MD-11 LH

[link widoczny dla zalogowanych]

20.50-->NE jeżeli to Ryanair 738 lot FR4186 do EPGD to zaliczył 40 minut opóżnienia

[link widoczny dla zalogowanych]

i dzisiejsze

9.55-->E UL619 Germanwings A319-112

[link widoczny dla zalogowanych]

10.20--> W Uzbekistan Airways

[link widoczny dla zalogowanych]

11-20-->W PIA 747 chyba już na stałe

[link widoczny dla zalogowanych]

11.20-->E UL619 Question Question Question ani nie Malev ani FedEx Question

[link widoczny dla zalogowanych]


Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:21, 15 Lip 2006    Temat postu:

Henry napisał:
ani nie Malev ani FedEx
Za to chyba A319 SN Brussels. Stawiam na lot SN5205 z Brukseli do Bukaresztu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzyżowice>UL984,UM984,UN744

PostWysłany: Sob 14:54, 15 Lip 2006    Temat postu:

FL350 napisał:
Lotar napisał:
Miałem wrażenie (oko bez szkiełka), że widzę linie świateł z przedziału pasażerskiego, ale to chyba złudzenie.
Dlaczego nie? Smile Często widuję takie cuda po zmierzchu, w nocy i nad ranem. Także przelatujące dość nisko nad moją miejscowością 737 SkyEurope z Turynu i ERJ-145 Alitalia z Mediolanu schodzące około 23-ej na Balice mają zwykle oświetloną kabinę, co teoretycznie widać gołym okiem.

U mnie tez po zmroku pomyka kilka maszyn do KRK, ale zauwazylem ze głowne oswietlenie w kabinie jest zazwyczaj wyłączone. Swieca jedynie pojedyncze lampki, które pasazerowie sami zaswiecają. Jak piszesz mozna to dostrzec golym okiem, ale procedury nakazują wyłaczanie głownego oswietlenia i klimatyzacji na czas startu, i podejscia do lądowania, wiec bardziej spektakuralnie wygląda rząd swiatełek u maszyn na przelotowej.
Natomiast co to oswietlenia statecznika... tutaj takze zauwazylem, ze na przelotowej maszyny rzadziej oswietlają logo. Nocnego QF z FRA powiem szczerze nie widzialem, wiec nie wiem jak jest, ale oswietlenie statecznika ma charakter wyłącznie reklamowy, i wykorzystywane jest głownie na ziemii.
Fakt faktem, ze ostatnio wieczorny CRJ LH z MUC pięknie swiecił Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:24, 15 Lip 2006    Temat postu:

Łukasz napisał:
procedury nakazują wyłaczanie głownego oswietlenia i klimatyzacji na czas startu, i podejscia do lądowania
Ja mieszkam 100km od Krakowa, więc jeszcze świecą.
Łukasz napisał:
oswietlenie statecznika ma charakter wyłącznie reklamowy, i wykorzystywane jest głownie na ziemii
To jest decyzja linii. Często stosują to oświetlenie m.in. Qantas czy Lufthansa (choć widywałem także inne przypadki). Dla nas spotterów to bardzo pomyślna decyzja... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Sob 16:50, 15 Lip 2006    Temat postu:

Witam,
sprzed chwili na UN133, na północ, nie znam samolotu ani linii. Ta żółć na stateczniku i (chyba) winglety niewiele mi mówią. Jak winglety, to może B738? Długość każe stwierdzić, że B757. Ale nie jestem pewny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barfi




Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Sob 17:37, 15 Lip 2006    Temat postu:

Parę sobotnich maszyn (wszystkie dzisiaj latały bez smug):

UL 980

16:53 Malaysia B747 Hibiscus KUL-LHR
16:53 Virgin A340 DEL-LHR (obydwa szły jeden po drugim)
17:12 Jet Airways A340 DEL-LHR
17:24 Singapore B747 SIN-LHR
17:27 Virgin A340 BOM-LHR

UM 984

16:44 Alitalia B777 NRT-MXP


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Sob 18:37, 15 Lip 2006    Temat postu:

Witam

tom634 napisał:
Witam,
sprzed chwili na UN133, na północ, nie znam samolotu ani linii. Ta żółć na stateczniku i (chyba) winglety niewiele mi mówią. Jak winglety, to może B738? Długość każe stwierdzić, że B757. Ale nie jestem pewny.


Novair A321 do Skandynawii Very Happy ARN/VST/CPH

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Nie 11:52, 16 Lip 2006    Temat postu:

Witam,
Szok! 5 smug!

Ten sam samolot, tylko bez piątej smugi:

O nim wiem tylko, że to jest Boeing 747. Samolot nie leciał po drodze lotniczej, tylko nad Toruniem, w kierunku NW. Godzina 12:20.

Inny samolot, Tupolev Tu-154M, linii nie znam. Godzina 12:16, UT727 na zachód.


I standardowo szybowiec. SP-3353, z EPTO do EPTO, strzelony na Z96 na wschód, godzina 12:21 Wink Daję w linku, bo za duży jest.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meteo_expert




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz - UL980,UT711,UN133

PostWysłany: Nie 12:12, 16 Lip 2006    Temat postu:

Po raz któryś leże na podłodze - fotki mnie powaliły

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barfi




Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 12:34, 16 Lip 2006    Temat postu:

Tom634, ta piąta smuga to z generatora APU.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Nie 13:55, 16 Lip 2006    Temat postu:

Witam,
Kolejna seria, tym razem tym ptakom zrobiłem 142 zdjęcia, z których wybrałem te:
Na początek te z UN133, wszystkie na północ:
Według mnie jakiś Ryan: (13:21)

Drugiego nie wrzucam, bo za słaba jakość.

Z UT727, wszystkie na zachód:
Co do tego zdjęcia, to jeżeli się uda znaleźć linie i rega, to pójdę z nią na a.net:
Lufthansa (?) B747: (13:23)

Chyba też Lufthansa, B737: (13:23) (jeden za drugim)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barfi




Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 14:16, 16 Lip 2006    Temat postu:

Kilka maszyn z UL 980:

13:24 Tu 154 W (lata prawie regularnie o tej godzinie w niedziele)
13:26 BA A320 LHR-KBP
13:27 Emirates Laughing A330 DXB-LHR
13:31 Air India B747 BOM-LHR

Ciekawe czy Emiraty powróciły już na UL 980 na dłużej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barfi




Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 14:37, 16 Lip 2006    Temat postu:

tom634 napisał:
Witam,

Lufthansa (?) B747: (13:23)

Chyba też Lufthansa, B737: (13:23) (jeden za drugim)


1. B747-400 Lufthansa

2. A319 Lufthansa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grim Jester




Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skądinąd Ostrowiec Świętokrzyski

PostWysłany: Nie 14:46, 16 Lip 2006    Temat postu:

barfi napisał:
Tom634, ta piąta smuga to z generatora APU.


Ten temat już kiedyś był poruszany, nie pamiętam tylko, czy na tym forum. APU w locie nie pracuje. Jest to urządzenie służące do zasilania w energię elektryczną samolotu stojącego na ziemi. Co do zasady APU pracuje tylko wtedy gdy wyłączone są silniki - gdy one pracują generator jest zbędny i tylko bezużytecznie zużywałby cenne paliwo a linie lotnicze tego nie lubią. Jeżeli kogoś to nie przekonuje - z netu mozna ściągnąć instrukcje obsługi samolotów - polecam zwłaszcza manual B747-400. Efekt piątej smugi nie jest także jak ktoś kiedyś pisał skutkiem wycieków z pokładowej łazienki (nie pamiętam, czy to ktoś z tego grona, ale herezja to była skrajna). Jest to efekt turbulencji za kadłubem samolotu - w odpowiednich warunkach pojawia się smuga kondensacyjna - zazwyczaj na wysokości końcówki kadłuba a jeszcze częściej schodzi z zakończenia statecznika pionowego. Ten ostatni efekt jest świetnie widoczny w B747 gdy złapie się go w zenicie, A340 też lubi taką smużkę ciągnąć, ale zazwyczaj jest delikatniejsza. W maszynach bez wingletów często pojawia się na końcówkach skrzydeł. W skrajnych wypadkach smuga potrafi schodzić z całej górnej powierchni skrzydeł - rzadko się to spotyka ale zdarza się. Krótko mówiąc - do powstania smugi kondensacyjnej nie potrzeba gorących gazów wylotowych. Ostro manewrujący szybowiec też potrafi pochwalić się smugami na końcówkach skrzydeł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:28, 16 Lip 2006    Temat postu:

No to mnie Ernest uprzedził. Ale przynajmniej nie muszę już za nim powtarzać, że uruchomienie APU w locie musiało by być dziełem przypadku. Że zaś jego włącznik znajduje się wysoko nad głowami pilotów, raczej trudno o "niezamierzone oparcie łokcia". Wink W razie bardzo poważnej awarii (wtedy mamy już emergency) uruchamia się dodatkowe zasilanie, lecz nie jest nim APU (także silnik odrzutowy) a turbinka RAT. Nie znaczy to oczywiście, że włączenie APU w locie nie jest możliwe, bo jest, tylko nie jest praktykowane i dlatego na 99.9% nie odpowiada za piątą (lub trzecią) smugę.
Pozwolę tylko sobie coś jeszcze dodać. Chodzi mi o kolejny przykład ubóstwa leksykalnego języka polskiego (nie autora słów, lecz języka stricte).
Grim Jester napisał:
do powstania smugi kondensacyjnej nie potrzeba gorących gazów wylotowych
No właśnie, pojęcie smugi kondensacyjnej jest w języku polskim zbyt wieloznaczne. Anglicy (i tym samym miłośnicy lotnictwa na świecie) stosują dwa pojęcia, czyli "chemitrails" i "contrails" (skróty od chemical oraz condensation). Pierwsze mają związek z substancjami chemicznymi (m.in. paliwem) zużywanymi w locie, drugie zaś powstają bez żadnego ich udziału, tylko na podstawie wystąpienia warunków zaistnienia widocznej kondensacji pary wodnej, a więc jej zamiany w cząstki wody, a precyzyjniej lodu. Takie mogą powstawać (jak pisał Ernest) praktycznie na dowolnych powierzchniach powodujących zaburzenia przepływu strug powietrza.

P.S. Dwa uzupełnienia do wykładu Ernesta (nie używam pojęcia "poprawki" bo profesjonalistów nie zwykłem poprawiać):
a) wingletki tez potrafią pociągnąć ładne smugi
[link widoczny dla zalogowanych]
b) Zrzut wody (i innych, bardziej "zapachowych", substancji) podczas lotu jest możliwy. Kiedyś nawet zrzucano "cięższy kaliber", ale po tym jak narobił szkód, praktyk zakazano... Wink . Niemniej istnieją specjalne wyloty umożliwiające zrzut cieczy (nie mówię o zrzutowych końcówkach zbiorników paliwa).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:33, 16 Lip 2006    Temat postu:

tom634 napisał:
Według mnie jakiś Ryan: (13:21)
A według mnie Braathens. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rasog




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica

PostWysłany: Nie 15:37, 16 Lip 2006    Temat postu:

FL350 napisał:
tom634 napisał:
Według mnie jakiś Ryan: (13:21)
A według mnie Braathens. Wink

FL350 to też mi na Brathensa wygląda


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rasog dnia Pon 10:35, 17 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Nie 15:57, 16 Lip 2006    Temat postu:

Witam

Obserwuję ,że na UL619 przeniosło się dużo czterobiegowych Very Happy .Jeden z nich

14.50-->W UL619 BA 747

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grim Jester




Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skądinąd Ostrowiec Świętokrzyski

PostWysłany: Nie 15:59, 16 Lip 2006    Temat postu:

FL 350 - fotka którą wrzuciłeś jest wyjątkiem a nie regułą - winglet osiąga optymalne parametry działania przy prędkości przelotowej - wtedy smugi kondensacyjnej nie zobaczysz, chyba, że powietrze będzie wyjątkowo wilgotne. Zresztą na tym zdjęciu widać, że jest mgliście a całe powierzchnie skrzydeł i wloty powietrza mocno kondensują parę wodną.

Co do tego zrzutu wody z samolotów - zdajesz sobie sprawę z reakcji społeczeństw państw zachodniej Europy gdyby coś takiego miało miejsce? Poza tym na wysokości przelotowej panują temperatury rzędu -40 do -60 stopni Celsjusza no i jeszcze kwestia odpowiedniej (a więc ważącej parę kilogramów) instalacji zapobiegającej dekompresji. Byłoby to niepotrzebnie skomplikowane i powodowałoby poważne konflikty społeczne. Nikt nie chciałby, żeby mu na głowę coś takiego mogło spaść - nie pomogłyby żadne argumenty, że to tylko woda. Przeciętny człowiek nie ma pojęcia o lotnictwie i nie interesowałoby go nic poza tym, że ktoś opróżnia samolotową toaletę w powietrzu. Sam grom dźwiękowy wystarczył, by Concorde'y musiały utrzymywać prękość poddźwiękową na lądzie. No i jeszcze jedna rzecz w tym temacie - nie spotkałem się z żadnym otworem w dolnej częsci samolotu przez który można by takiego zrzutu dokonać. Za to wśród lotniskowych pojazdów obsługujących samoloty na płycie są wozy asenizacyjne, które poprzez zawór opróżniają instalację sanitarną z nieczystości.
Zrzut paliwa to całkiem inna bajka - fakt, powoduje piękną smugę, ale takiego zjawiska raczej często się nie widuje Wink

Tom 634 - parę postów wzwyż zamieściłeś fotkę MD81 - to Nordic Leisure, bardzo popularny na UN133.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barfi




Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 16:20, 16 Lip 2006    Temat postu:

Dzięki chłopaki za sporostowanie odnośnie tego APU Wink .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:45, 16 Lip 2006    Temat postu:

Grim Jester:
Oj, widzę że Ernest dziś nie w humorze...
Grim Jester napisał:
FL 350 - fotka którą w Wink rzuciłeś jest wyjątkiem a nie regułą
Oczywiście, że tak. Takich fotek w sieci jest więcej, a zresztą sam niejednokrotnie obserwowałem smugę za wingletą podczas swoich podróży lotniczych.
Grim Jester napisał:
Co do tego zrzutu wody z samolotów - zdajesz sobie sprawę z reakcji społeczeństw państw zachodniej Europy gdyby coś takiego miało miejsce?

1. Airplane loads off on angler (around July 1998)
MUNICH, Sun. - German police opened an investigation yesterday after an angler complained he was doused with feces, apparently dropped from a low flying Airbus 320. The man was fishing near Straubing-Wallmuehle airport, northeast of Munich, when he was hit by "some very smelly stuff", police said. He complained of a burning itch and said he had vomited. - AFP (http://afp.com)
2.Excrement from aircraft hits car (January 13, 2000)
MADRID, Thurs. - A Spanish man narrowly escaped injury when a four-kg ball of ice thought to be frozen human excrement ejected from a passing aircraft fell on his car near the southern city of Seville, authorities said.
The man was about to enter the vehicle when a friend stopped him for a chat. The ball of ice, measuring 20 centimetres then plummeted out of a cloudless sky and crushed the car's bonnet. - Reuters (http://reuters.com)
Między innymi dlatego (plus normy ochrony środowiska) ich zakazano.
Grim Jester napisał:
Tom 634 - parę postów wzwyż zamieściłeś fotkę MD81 - to Nordic Leisure, bardzo popularny na UN133.
Chylę czoła z podziwu i po tym poznaję profesjonalistów. Ja w życiu bym się nie zorientował, że to właśnie ten samolot a nie inny.
Henry:
Piękna fotka! Jak szkoda, że tego Brytyjczyka nie widziałem... Sad
Łukasz:
Dobry spotter = dobry detektyw. Ale juz przestań i skup się na samolotach! Wink
Barfi:
Nie ma sprawy, od tego są koledzy.
Lotar:
To zdjęcie poniżej mojego postu (z Księżycem) jest wyśmienite! Czy masz może tą fotę w wiekszej rozdzielczości?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez FL350 dnia Nie 17:42, 16 Lip 2006, w całości zmieniany 10 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lotar




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalinówka k.Lublina

PostWysłany: Nie 16:48, 16 Lip 2006    Temat postu:

Witam, z internetem wczoraj coś się u mnie działo, więc nie mogłem wrzucić fotek
Udało mi się wczoraj (sobota) z rana ustrzelić "niezawodne" BA, później przelatujące chmury i brak smug mocno utrudniły obserwacje.

1. 4:45 UL980 W

2. ten sam – bliżej

2. 5:26 UL980 W kolejny BA


Dopiero przed chwilą zaczęło się powoli rozpogadzać, więc jest szansa na fotki. Smile
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Nie 17:50, 16 Lip 2006    Temat postu:

Witam

Chłopaki ładne fotki Very Happy U mnie niestety chmurki choc teraz pojawilo sie troche błękitu Smile Lotar ten BA z księżycem majestatyczny Cool

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grim Jester




Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skądinąd Ostrowiec Świętokrzyski

PostWysłany: Nie 18:11, 16 Lip 2006    Temat postu:

FL350 - zapewniam Cię, że jestem w wyśmienitym humorze, ja po prostu mam taki zgryźliwy styl bycia. Mój podpis chyba wszystko tłumaczy. Studentów nie mam i wykładów już od pewnego czasu nie prowadzę, a ściśle biorąc odkąd Amerykanie łaskawie zbombardowali moją uczelnię nieopodal Kabulu Wink

A co do meritum - parę tygodni temu RMF poinformował, że z samolotu odpadła część o średnicy 80 cm i rozpirzyła w drobny mak samochód w jakimś mieście (już nie pamiętam gdzie, ale to najmniej istotne). Potem informowali, że część miała 80 cm długości a nie średnicy a na koniec okazało się, że złomiarz przypadkowo odpalił silnik niewypału katiuszy. I tak to właśnie jest z takimi sensacjami. Zastanów się w jaki sposób samolot lecący z prędkością ok. 900 km/h może wypuścić z siebie porcję wody z niespodzianką, żeby uformowała się w kulę. Są dwa problemy uniemożliwiające takie bombardowanie - po pierwsze prędkość - taki ładunek błyskawicznie rozbryzgnąłby się w pojedyncze krople, które z kolei natychmiast by zamarzły - miałałyby postać drobniutkich fragmentów lodu czy może nawet śniegu. Nawet pomijając prędkość - w jaki sposób uformować kroplę o masie min. 4kg? Chyba, że z samolotu została wyrzucona już w zamrożonej postaci a to oznaczałoby, ze mamy do czynienia z nową postacią terroryzmu. Informacja o "bombie" zrzuconej z A320 jest równie wiarygodna. Myślenie na zasadzie jak spadło z góry to zapewne z samolotu Wink
Znane mi samoloty pasażerskie nie posiadają odpowiednich instalacji do zrzutu czegokolwiek z powietrza - przy dużej różnicy ciśnień i temperatur między wnętrzem maszyny a otoczeniem byłoby to dużo trudniejsze zadanie niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Przy założeniu, żeby takie coś zainstalowano piloci mieliby wyraźną instrukcję o zrzucaniu nieczystości nad obszarami niezamieszkałymi, manual B747-400 oraz B737-300/400/500 nic o tym nie wspomina.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Nie 18:15, 16 Lip 2006    Temat postu:

Witam,
Wszystkie samoloty na zachód na UT727:
Airbus A310 na UT727, chyba Siberia (mówię chyba, bo mam zepsuty monitor) co ciekawe, ograniczyłem się do 398 milimetrów ogniskowej Shocked
I mam pytanie, czy Wy też widzicie te okienka? Bo ja jakby widzę takie czarnawe z tyłu samolotu. (17:32)

A tu ten sam, na 500 milimetrów ogniskowej.


Boeing 747, prawdopodobnie Lufthansa, na zdjęciach następnych w serii lepiej widać żółte kółko na ogonie (17:33):

Inny Boeing 747, TEŻ Lufthansa Shocked Nie wiem jak Wy, ale mi się to wydaje dziwne, że jest tak dużo luf. Dzisiaj widziałem pod rząd B744 i Airbusa Lufthansy, a teraz 2x B744 Lufy! Na tym zdjęciu widać też "piątą smugę". Wink (17:34)


MyTravel na UN133, rozpoznanie by Kshyhoo (15:17):


Na UN858, w kierunku wschodnim, godzina 18:33:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tom634 dnia Nie 18:43, 16 Lip 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szczypus77




Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Chybie

PostWysłany: Nie 18:22, 16 Lip 2006    Temat postu:

13:09 EMB170 do Balic



13:33 ATR CSA do Balic



14:31 A330 Lufthansa UL984 E



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szczypus77




Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Chybie

PostWysłany: Nie 18:26, 16 Lip 2006    Temat postu:

14:34 B737 KLM Ul984 E



16:10 Thai Airways B747 Ul984 E



16:19 Air China A340 UM984 SW



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szczypus77




Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Chybie

PostWysłany: Nie 18:28, 16 Lip 2006    Temat postu:

16:53 UM984 SW Korean B747



16:58 UM984 SW JAL B747



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Nie 18:48, 16 Lip 2006    Temat postu:

Witam

Mam nadzieję, że w tym tygodniu będę mięć aparat i zaprezentuję co nieco Razz Cool

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Nie 19:20, 16 Lip 2006    Temat postu:

Pawelbelzyce napisał:
Witam

Mam nadzieję, że w tym tygodniu będę mięć aparat i zaprezentuję co nieco Razz Cool

Pozdrawiam Paweł

Aż na samą myśl drżę. Shocked Oczywiście bez sarkazmu

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lotar




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalinówka k.Lublina

PostWysłany: Nie 19:47, 16 Lip 2006    Temat postu:

Paweł czekamy Very Happy

szczypus77 - fajne fotki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lotar




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalinówka k.Lublina

PostWysłany: Nie 20:13, 16 Lip 2006    Temat postu:

Witam ponownie Kolegów,
Rozgoniło trochę chmurki i
1. Singapore Airlines o 17:23 na UL980 W

2. coś na wschód na UL980 o 16:02

3. i „Uzbek” na UL980 W o 18:19

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rasog




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica

PostWysłany: Nie 20:33, 16 Lip 2006    Temat postu:

Panowie KF i Bartek donoszą że na UM857(być może korytarz równoległy ARDAG(MARIA) -LENOV pojawia się jakiś "turbośmiglak". ciekawe czy nie może to być wedle przypuszczeń A340 Direct Fly?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barfi




Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 20:33, 16 Lip 2006    Temat postu:

Lotar, to coś na wschód to Tu 154.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Nie 21:04, 16 Lip 2006    Temat postu:

Altyn Air, którego uchwycił także Henry (20:12).

Jakiś samolot, na UN133, na południe, ta smuga, to od Tutki Altyna (20:13).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Nie 21:11, 16 Lip 2006    Temat postu:

Witam

Rasog napisał:
Panowie KF i Bartek donoszą że na UM857(być może korytarz równoległy ARDAG(MARIA) -LENOV pojawia się jakiś "turbośmiglak". ciekawe czy nie może to być wedle przypuszczeń A340 Direct Fly?


Pawle fajnie gdyby DrectFly mieli we flocie A340 Laughing Wiemy, że chodzi o Saaba 340, ale nikt nie ma Ci A340 za złe bo to przyzwyczajenie do grubych sztuk a nie takich maleństw Very Happy
Lotar ciekawe co to za TUtka się pojawia na UL980, tak jak napisał Barfi lata regularnie więc nie jest tak źle Very Happy Trzeba szukac AMS, Londyn, BHX moze HAM na a.net.
Tom634 to A320 Novair Very Happy

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meteo_expert




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz - UL980,UT711,UN133

PostWysłany: Nie 21:21, 16 Lip 2006    Temat postu:

Panowie ... Wszystko na UL 980
1.A cóż to?
[link widoczny dla zalogowanych]
2.Hmmm
[link widoczny dla zalogowanych]
3.Indyjka???
[link widoczny dla zalogowanych]
4.Stawiam na Ił-a jakiegoś
[link widoczny dla zalogowanych]
5.Czyżby właśnie Altyn Air?
[link widoczny dla zalogowanych]
6.Cathay?
[link widoczny dla zalogowanych]
7.A340 - ale co za linie Sad koło 16:40
[link widoczny dla zalogowanych]
8.Dosłownie za tym Malezyjka na W
[link widoczny dla zalogowanych]
9.Parę minut po 19-tej na E - Lh?
[link widoczny dla zalogowanych]
Uciekły mi - Singapore + małe jakieś pierdolotki + ATR72 Eurolotu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez meteo_expert dnia Nie 21:27, 16 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Nie 21:25, 16 Lip 2006    Temat postu:

Witam

Meteo ten A340 to Jet Airways Smile
Wybacz, ale usunąłem to stwierdzenie z początku posta. Nie uważaj siebie za gorszego spottera bo jesteśmy wszyscy równi bez względu na ....

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:29, 16 Lip 2006    Temat postu:

Wróciłem przed chwilą z trasy rowerowej, którą rzecz jasna (znowu) bez optyki realizowałem i około 19:40 na UL984 przeszły na zachód dwie ciężkie maszyny w odstępie około 5 minut. Czy ktoś byłby uprzejmy zaspokoić moją ciekawość i powiedzieć mi co to było?

Tak przy okazji, bardzo się cieszę że mamy teraz tylu fotografów. I robicie coraz lepsze zdjęcia. Kiedyś widywało się na forach (np ex jumbopics) tylko długie raporty. A jednak jeden obraz mówi więcej niż... wiecie sami.

Pawelbelzyce napisał:
to A320 Novair
A321 Wink

Ernest:
Grim Jester napisał:
ja po prostu mam taki zgryźliwy styl bycia
No to teraz roumiem... Wink
Grim Jester napisał:
z samolotu odpadła część o średnicy 80 cm i rozpirzyła w drobny mak samochód w jakimś mieście (już nie pamiętam gdzie, ale to najmniej istotne)
Chyba w Gorzowie.
Grim Jester napisał:
w jaki sposób samolot lecący z prędkością ok. 900 km/h może wypuścić z siebie porcję wody z niespodzianką, żeby uformowała się w kulę
Oczywiście to bzdety jakieś, choć zwykle oskarżano samoloty lecące nisko, więc tą prędkość trzeba podzielić na trzy.
Grim Jester napisał:
Znane mi samoloty pasażerskie nie posiadają odpowiednich instalacji do zrzutu czegokolwiek z powietrza
Posiadają mechanizm zrzutu paliwa. W kazdym razie tu okazał się być pies pogrzebany. Znałem przez lata różnorakie zawory wychodzące na zewnątrz dużych maszyn (outlet valves) i, nie mając potrzeby analizowania każdego z nich, sądziłem że niektóre są odpowiedzialne za (zabronioną i niepraktykowaną- co wiedziałem) możliwość zrzucania płynów "innych niż paliwo".

Ale po Twoim poście przejrzałem mój podręcznik 737 i z nieukrywanym zakłopotaniem ( Embarassed ) przyznaję, że większość z nich okazała się być wylotami presuryzacyjnymi (wyrównujacymi ciśnienie). Owszem, są zawory do wypuszczania płynów toaletowych, lecz obsługiwane są tylko przez ekipy naziemne, a więc nie przez pilotów. Uniemożliwia to specjalna dźwignia. Tu cytuję za FAA: "(...)The exterior lever means only the ground crew can operate the valve that opens the tank while the plane is on the ground(...)".
Cóż, człowiek uczy się każdego dnia i to jest właśnie sens świadomego życia. Nigdy ani przez chwilę nie sądziłem, że wiem wszystko.
Kończę więc ten już klarowny OT (wybaczcie Panowie Moderatorzy), dziękując Ernestowi za pomoc w wyjaśnieniu tej kwestii i mając nadzieję, że wszyscy dowiedzieliśmy sie czegoś ciekawego i przynajmniej jest jasne skąd bierze się dodatkowa centralna smuga, która czasem upiększa nasze fotografie... Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez FL350 dnia Nie 21:35, 16 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 3 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin