Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum
Forum RNAV polish spotters
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Samoloty, linie które już nie latają nad nami

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Pią 23:36, 28 Lip 2006    Temat postu: Samoloty, linie które już nie latają nad nami

Witam

Tak czytając forum jumbopics niedawno natrafiłem m.in. na post Łukasza i PawłaW w którym opisywali, że jeszcze dosyć niedawno latał na UM984 MD-11 Eva Air Shocked Ah to musiał być widok. Być może podobnych przypadków jest dużo jak na przełomie kilku lat zmieniali się przewoźnicy na naszych korytarzach i jakie samoloty latały. Od dwóch lat może jakiś spektakularnych zmian nie doświadczyłem, ale chociażby sprawa MD-82 Finnair które mialem możliwość oglądać na UM857 a teraz to tylko wspomnienia Crying or Very sad Jeszcze w 2004 często latał do Ostendy An-12 ADB a teraz już niestety od roku gdzieś nie lata(brak zleceń ?). Może byśmy opisali jak kształtował się ruch na korytarzach od początku obserwacji oraz jakie zmiany zachodziły w liniach i samolotach. Jakie linie odeszły a jakie doszły, czy wprowadziły nowe maszyny a jakie wycofały itd.
Idea C0 wy na to Question

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:35, 29 Lip 2006    Temat postu:

Pomysł jest bardzo ciekawy!
Starzy spotterzy (Togal, Paweł W, czy Grim Ernie Jester) mieliby z pewnością bardzo wiele do opowiedzenia. Ale obawiam się, że brak reakcji na Twoją propozycję wynika z faktu, że 90% obecnych tutaj piszących i czytujacych ma zaledwie kilkuletnie jeśli nie kilkumiesięczne doświadczenie, więc nie mieliby chyba o czym pisać.

Od siebie mogę dodać, że do fundamentalnych zmian widocznych w południowej Polsce zaliczam:
- wymianę floty 747-200 (śliczne były, z tymi lśniącymi metalicznie silnikami) i MD-11 Alitalii na 777-200 na trasach do Tokio, Hong-Kongu (teraz już tylko wspomnienie) i Osaki; z ciekawostek: oprócz klasyków, miałem przyjemność widzieć także malowanie Bulgari i Baci (dodatkowy sentyment polega na tym, że własnie 742 Alitalii był pierwszym jumbojetem jakim w życiu leciałem)
- zniknięcie 747-200/400 indonezyjskich linii Garuda, które widywałem dość często na UL984
- zniknięcie A320/757-200/757-300 Condora
- zniknięcie (już na zawsze) tak niegdyś powszechnych niebieściutkich Maersków latających pomiędzy Kopenhagą i Billund, a miastami południa (Warną, Burgas, Stambułem, Atenami, Kairem)
- zniknięcie A340-300 Turkish Airlines do Chicago i Nowego Jorku (bywało, że widziałem oba każdego dnia) - czy ktoś nad Polską w ogóle widuje jeszcze duże Turki?
- przerzucenie Qantasowej Wunala Dreaming wyłącznie na trasę SYD-LAX, a bywała regularnym gościem na UL984 (nie mówiąc o likwidacji malowania "F1") w lotach z Londynu i Frankfurtu
- zniknięcie starego "klasycznego" malowania Star Alliance (widywałem je na samolotach Austrian Airlines, Tyrolean i Lufthansy)
- zniknięcie regularnych lotów 763 Delty z Ataturka na JFK (za to teraz mamy Borispol)
- zniknięcie regularnych 747-400 i 777-200 El Al latających do Londynu i Nowego Jorku
- zniknięcie regularnego 747SP Iran Air na trasie do Londynu
- wycofanie lotów Avro RJ Swiss/Crossair do/z Krakowa (jak miło huczały nad moim domem)

Powyższe zmiany wiążą się między innymi ze mnianami dróg lotniczych. Wiele maszyn widywałem na nieistniejącej już drodze na odcinku JAB-TRZ.

Ach, ile bym dał żeby zobaczyć wyżej wymienione maszynki na zdjęciach Eltoro, Togala czy Grztusia... Rolling Eyes

P.S. Z racji profesjonalnych zapędów tego forum dyskusyjnego proponuję ustalić raz na zawsze, że samoloty latają drogami lotniczymi a nie korytarzami (te ostatnie wiodą nas przykładowo z łazienki do onkna gdy słyszymy, że coś leci)...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grim Jester




Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skądinąd Ostrowiec Świętokrzyski

PostWysłany: Sob 21:58, 29 Lip 2006    Temat postu:

Przez ponad trzynaście lat łowienia samolotków widywałem najróżniejsze maszyny, z których część już nawet nie lata. Pozmieniał się układ dróg lotniczych no i natężenie ruchu. Kiedyś wracając z całodzinnych obserwacji byłem nadzwyczaj dumny z siebie mając w zeszycie wpisane 12-15 maszyn.

Około roku 1997 pojawił się L 1011 Novair i latał regularnie na UH79 (LENOV-SIE)
[link widoczny dla zalogowanych]
Fotka nie jest idealna - ten "mój" był cały biały i długo stanowił dla mnie zagadkę Wink Śmigał raz w tygodniu - w piątki około 19-ej.

Na H2 (czyli UL621 Smile ) ruch był chwilami większy niż na dzisiejszym UL980. Trafiały się tam stwory jak na przykład Premiair, najpierw w takim malowaniu:
[link widoczny dla zalogowanych]
potem w takim:
[link widoczny dla zalogowanych]

Trafiał się SAS ale taki:
[link widoczny dla zalogowanych]

Po UH82 (JED-TOSPO) śmigały w tym czasie takie Austrianki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Około roku 2000 pojawił się IŁ86 AJT - regularny gość przez pewien czas:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten widok przez długie lata był bardzo powszedni - Tu 154 (i Tu 134) Aerofłotu:
[link widoczny dla zalogowanych]
lub nawet taki - jeszcze około 1997 roku Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
Czasem trafiała się ciekawostka:
[link widoczny dla zalogowanych]

Taki Finnair śmigał często po UH79:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu 154 Malev:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu 154 Balkan:
[link widoczny dla zalogowanych]

I to jak na razie wystarczy Wink Wolną chwilą napiszę coś jeszcze bo było tego mnóstwo Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Sob 23:29, 29 Lip 2006    Temat postu:

Witam

Co do Wunalki to mam ją wpisaną w zeszycie o 15:31 na UL980 02.03.2005 r Very Happy Od dwóch lat oglądam niebo już wiedząc co i jak i chyba najwieksze zmiany zaszły w tym roku jeżeli chodzi o UL980 w związku ze zmianami w rozkładach linii lotniczych na lato.
Na UL980 zagościły:
-Uzbekistan do LHR, BHX (767, 757)
-BA LHR-LGW, LHR-DAC, LHR-CCU, LHR-DELx2 a Cool jeszcze rok temu na UL980 można było zobaczyć jednego BA na A320 LHR-KBP Exclamation Confused
-KLM AMS-HYD MD-11 nie wiem czy to nowość, ale na UL980 raczej tak
-KLM AMS-KBP dodał drugie połączenie na 737
-Delta JFK-KBP 767 od niedawna Very Happy
-Georgian Airlines TBS-AMS na 737 Smile
-JetAirways BOM-LHR, DEL-LHR A340, A330
-THAI BKK-LHR 747
-BMI BOM-LHR A330
-Zdarzają się Transportowce (IŁ-76, AN124), USAF, RAF itd.
Odeszły ?
Z tego co jedynie zaobserwowałem to AN-12 ADB, nie pojawia się już od roku
Emiratki latają jak latają, ale może na zimę już na stałe zagoszczą
Na UM860 czasami sie pojawi Air Canada 84/85 na 767, oprócz tego EK201/202 na A340, i Emirates SkyCargo jakoś ostatnio regularny we wtorki ok 19:30-20:10, Majon pierwszy tę regularność spostrzegł.
A na UN191 THAI się pojawił CPH-BKK

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grim Jester




Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skądinąd Ostrowiec Świętokrzyski

PostWysłany: Pon 19:59, 31 Lip 2006    Temat postu:

Małe co nieco z czeluści mych spotterskich archiwów. Często spotykane maszynki na H2 (w latach 1995-1997) - Sunways:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Tego ptaszka widziałem może ze dwa razy - Istanbul Airlines B727:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rasog




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica

PostWysłany: Śro 12:13, 02 Sie 2006    Temat postu:

Grim Jester, FL350 po przeczytaniu Waszych postów aż się rozmażyłem jak to drzewiej na niebie bywało.
Co do L1011 Tri Star to widziałem jakiegoś z błękitnym stat. pion w ostatnią sobotę śmigał po UL619 na SSE Shocked Ale się ucieszyłem. Dawniej Tri Starami latało dużo szwedzkich turystów. Zapomniałem nazwy lini która na UN133 latała częściej niż obecny Brathens i Novair razem wzięci. FL350 pomóż , jak to szło? Good Jet? Czy Go Jet? Very Happy Już dawno upadli.
O mojej Air Canada B767 z lat 90' na UL981(B41) pewnie wszyscy wiedzą.
Na UN133(B7) można było dojrzeć A300 Egypt Air, pamietam Olympic. Niezliczone rejsy Tu154 Malev, Balcan, Lot. A zaobserwowanie na poczatku lat 90' B747 na UL984(H5/UH5) było marzeniem. Ciągle tylko Aerofłotowskie tutki i od czasu do czasu Air France i Lufthansa na B732 przecinały ten korytrz, ajć FL350 sorki, drogę lotniczą Embarassed
Pamiętam IŁ62M Air Ukraine w lotach do USA. Pamiętam A300 Finnair który latał czarterowo, bodajże do Egiptu. Tu134 Lithuanian Airlines i turecką Air Alfe na UM857(UH79). ATR72 CSA latającego do Kijowa i Lwowa.
Ale najbardziej nam brakuje jak koledzy napisali tych ślicznych B742 i MD11 Alitali. Królowali na wieczornym niebie przy zachodzacym słońcu.
Z Grimem widywaliśmy A320 OS w locie do SVO pomalowanego w "austryjackie głowy", czyli głowy wielkich synów tego narodu.
Nie moge nie wspomnieć o historii lotnictwa toczacej sie na moich oczach o świetności i kresie istnienia wspaniałego samolotu An22 Anteusz którego dane mi było widzieć nawet kilka razy w tygodniu. To samo dotyczy dostojnej An225 Mrija.
W tym kilkunastoletnim szaleństwie ważne jest to że jeszcze wiele wiele rzeczy człowiek ma do zobaczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:19, 02 Sie 2006    Temat postu:

Pawełku, ale pięknego posta walnąłeś!
Aż mi się dosłowna łezka kondensacyjna na kości policzkowej pojawiła. Crying or Very sad Dziekuję Ci, Stary!
Rasog napisał:
Co do L1011 Tri Star to widziałem jakiegoś z błękitnym stat. pion w ostatnią sobotę śmigał po UL619 na SSE
No to fuksiarz z Ciebie: [link widoczny dla zalogowanych]
Rasog napisał:
FL350 pomóż , jak to szło? Good Jet? Czy Go Jet? Very Happy Już dawno upadli
Tak, szwedzki goodjet ze ślicznym czerwonym ogonkiem. Szkoda że chłopaki upadli 4 lata temu. Tu wspomnienie dla nas, a lekcja spotohistorii dla młodszych stażem kolegów: [link widoczny dla zalogowanych]
Rasog napisał:
korytrz, ajć FL350 sorki, drogę lotniczą Embarassed
Laughing No tak, chyba zaczynam być już upierdliwy z tą "drogą lotniczą". Ale może młodzież wreszcie się nauczy, że korytarz łączy drzwi wejściowe z innymi pomieszczeniami, a nie dwa punkty trasowe.
Rasog napisał:
O mojej Air Canada B767 z lat 90' na UL981(B41) pewnie wszyscy wiedzą
Ha, ja też ją raz widziałem, ale nie przyznałem się spotującemu ze mną wówczas koledze, bo uznałem, że oskarży mnie o ponowne przedawkowanie halucynogenów.
Rasog napisał:
można było dojrzeć A300 Egypt Air, pamietam Olympic
Oj tak, tak! Crying or Very sad Ileż ich było! Egipcjanie, Olimpiki niebieskie, Olimpiki Białe. A raz nawet ATR-42 Tarom z Bukaresztu śmignął w ślad za Grekami!
Rasog napisał:
Ale najbardziej nam brakuje jak koledzy napisali tych ślicznych B742 i MD11 Alitali. Królowali na wieczornym niebie przy zachodzacym słońcu
Och, ech, ach. Bywały po trzy jednego popołudnia (od około 17-ej, najlepiej w niedzielę). I często widziałem je wracające po UM984. Powspominajmy / pouczmy się:
a) klasyczna Alitalia 747-200: [link widoczny dla zalogowanych] (leciałem tym egzemplarzem na trasie LIRF-KJFK-LIRF)
b) malowanie specjalne "Bulgari" (luksusowe zegarki, biżuteria i kosmetyki): [link widoczny dla zalogowanych]
c) malowanie specjalne "Baci": [link widoczny dla zalogowanych] (odjazd, nie?)
d) MD-11 (obecnie nadal jest szansa dostrzec część z nich w wersji towarowej!): [link widoczny dla zalogowanych]
Rasog napisał:
Z Grimem widywaliśmy A320 OS w locie do SVO pomalowanego w "austryjackie głowy", czyli głowy wielkich synów tego narodu
Nie tylko Wy, chłopaki! A do tego widywałem ich w starym kubraczku SA: [link widoczny dla zalogowanych]
Rasog napisał:
W tym kilkunastoletnim szaleństwie ważne jest to że jeszcze wiele wiele rzeczy człowiek ma do zobaczenia.
O tak. I jeszcze to, że na naszych oczach rozwijają skrzydła przyszli Mistrzowie Spottingu. I jeszcze strzelają TAAAKIE foty.
Pokłon przed wami, Panowie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rasog




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica

PostWysłany: Śro 16:22, 02 Sie 2006    Temat postu:

Tak właśnie było Sad A kto tam słyszał o skanerach, acarsie, internecie hehehehehe Very Happy
FL350 ten Tri Starek o błękitnym stateczniku pionowym z soboty to znany nam bardzo dobrze [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam wszystkich


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek15




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło UL984 UL986 UM857 UP746 PADKA-TEPNA

PostWysłany: Nie 12:30, 06 Sie 2006    Temat postu:

z racji tego że spottuje krótko(2 lata z haczkiem) to zauważyłem, że na dobre zniknęły A320 Armavia z UL984 i co najgorsza masa Singapurczyków ( do LHR do MAN via CDG do JFK via FRA i powroty...pozostał jedynie SQ326 SIN-FRA i czasem sie trafi SQ Cargo ORD-BRU-DXB-SIN) noi niestety jeszcze Emiratki, których dawniej śmigało 6 dziennie po UL984, a teraz od wielkiego dzwonu koło południa pokaże się jeden lub dwa Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stesla




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 13:23, 08 Sie 2006    Temat postu:

Witam!

Z ciekawostek dodam, że w 2004r. nastąpił po UL984 (PADKA-DIBED) przelot 2 szt. B717-200. Była to dostawa dla Turkmenistan Airlines i co najciekawsze jedyne maszyny tego typu, które pojawiły się owego roku nad Polską.

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek15




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło UL984 UL986 UM857 UP746 PADKA-TEPNA

PostWysłany: Nie 10:41, 20 Sie 2006    Temat postu:

a ja dodam, że chyba zlitowali się nad UL984 i po tym co nam zabrali, to mam nadzieje, że dali na stałe B738 Air Berlin z FRA do VOG(Volgograd) który lata rano a wraca po 17 Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gryni




Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBA

PostWysłany: Pon 19:03, 28 Sie 2006    Temat postu:

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum.
FL350, z tego co piszesz to obserwowałeś droge na odcinku JAB-TRZ nie wiem jakie miała oznaczenie. Ja też odkąd zobaczyłem pierwszy samolot na tej drodze. A pamietasz Sterlinga na B727? To był widok... Smile szkoda że juz nie latają. warto też wspomnieć o Bac-111 Taromu albo DC-9 i DC-10 SAS-u. Piękne czasy to były...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rasog




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica

PostWysłany: Wto 15:24, 29 Sie 2006    Temat postu:

Gryni napisał:

FL350, z tego co piszesz to obserwowałeś droge na odcinku JAB-TRZ nie wiem jakie miała oznaczenie.

...UR232 Wink
Gryni napisał:
A pamietasz Sterlinga na B727? To był widok... Smile szkoda że juz nie latają. warto też wspomnieć o Bac-111 Taromu albo DC-9 i DC-10 SAS-u. Piękne czasy to były.

...jeny B727 Sterling Shocked to nas zaskoczyłeś.
Na UR232 to sie dopiero działo B747 Garuda,Condor,LTU......... An24 Taromu do Berlina.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gryni




Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBA

PostWysłany: Wto 16:02, 29 Sie 2006    Temat postu:

727 Sterlinga latał bardzo często. Miałem wielkie kłopoty z rozszyfrowaniem co to za linia, aż kiedyś w telewizji leciał film z gangiem olsena, i akcja działa się na lotnisku, a w tle Caravelle sterlinga z tym charakterystycznym kanciastym "S" na ogonie. mineło trochę czasu zanim się zorientowałem że to jest to. Może trochę to śmieszne, ale przynajmniej dowiedziałem się co oglądałem nad swoim domem.
Warto jeszcze wspomnieć o 747-200 Kuwait airways, A300 MEA (Middle East Airlines) i nigdy nie rozszyfrowane IŁ-y 18. Bardzo głośne bestie. zwłaszcza w nocy. Chociaż w sumie to nic nie zagłuszy AN-a-22. Widywałem je na UL984 i mam nadzieje że jeszcze zobacze. na UR232 widywałem też B707 ale nie wiem jakie to linie bo w sumie moją lunetką "turist-5" miałem ograniczone możliwości. 747 Singapore i Malaysia też śmigały po tej drodze.
Swego czasu miałem zeszyt z notatkami co, jaka linia i o której godzinie.
Do dziś pamiętam DC-10 SAS-u który latał w każdy czwartek. U mnie był między 10:00 a 10:10. Zaskakiwała mnie jego punktualność.

Rasog, dzieki za wyjasnienie. Wtedy nie miałem takich informacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:19, 29 Sie 2006    Temat postu:

Rasog napisał:
...UR232
Mniam!
Rasog napisał:
...B727 Sterling Shocked to nas zaskoczyłeś
Ot co, mnie też jakoś umknął, łobuz.
Rasog napisał:
Na UR232 to sie dopiero działo B747 Garuda,Condor,LTU
Mów do mnie jeszcze, bejbi!
Rasog napisał:
...An24 Taromu do Berlina.
I ATR tychże...
Gryni napisał:
Warto jeszcze wspomnieć o 747-200 Kuwait airways, A300 MEA (...)widywałem też B707 (...) Do dziś pamiętam DC-10 SAS-u
No to mnie sporo ominęło.... Sad
Gryni napisał:
747 Singapore i Malaysia też śmigały po tej drodze
Singapurczyki to nawet po 5 dziennie (744 i 772), ale Malezyjczyka... nie widziałem. Shocked Za to dorzucę do tej listy kolosów 744 i 772 El Al, 763 Delty oraz A343 Turkish (po dwa Turki dziennie: Nowy Jork i Chicago). Dwa czy trzy razy także zabłąkany 744 BA mi się trafił (o świcie).
Gryni napisał:
Swego czasu miałem zeszyt z notatkami co, jaka linia i o której godzinie
Ach, któż z Nas go nie miał. Rolling Eyes Ile bym dał żeby go teraz wskrzesić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rasog




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica

PostWysłany: Śro 11:54, 30 Sie 2006    Temat postu:

Gryniu, FL350 Mam sporo materiałów oraz notatek w moich "archiwach" nt UR232 z początku lat 90' od dawnego kolegi spottera. Poszperam, poszukam i jak znajdę to obiecuje że zamieszcze w tym wątku. Wtedy się powspomina. Brakuje mi widoku o poranku i o zmroku na UR232 Sad Tak mnie zainspirowała ta trasa że właśnie dla niej non stop zmieniałem sprzęt z 10x50 do 20x50 i 30x50 Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grim Jester




Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skądinąd Ostrowiec Świętokrzyski

PostWysłany: Sob 22:36, 09 Gru 2006    Temat postu:

Znalazłem taką ciekawostkę:

[link widoczny dla zalogowanych]

Używany przez LOT w latach 1987 - 1988 w okresie zawieszenia lotów na IŁ-ach 62M po katastrofie SP-LAB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzyżowice>UL984,UM984,UN744

PostWysłany: Wto 23:35, 02 Sty 2007    Temat postu:

Witam. Na forum z braku czasu niestety ostatnio bywam rzadko ale choć temat praktycznie wyczerpany to pozwole sobie dodac coś co Panom z nieznanych przyczyn umknęło. Jeszcze jakies 15 miesięcy temu widywalismy pieknego, klasycznego, co najwazniejsze - w wersji pasażerskiej (co dzis nalezy do rzadkosci) - B743 z palemką... otóż to: [link widoczny dla zalogowanych] Wink
A smigał o ile dobrze pamietam z AMS lub LGW - (Pawle pomóż Wink)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rasog




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica

PostWysłany: Śro 15:04, 03 Sty 2007    Temat postu:

Zgadza sie Panie Łukaszu Phuket latał z LGW po UL984 a z AMS widziałem go dwa razy po UL621 Very Happy
Wspólnota Europejska umieściła tego przewoźnika na czarnej liście najniebezpieczniejszych przewoźników na świecie. Tym samym "palemka" dostała szlaban na loty do Europy.
W poprzednich postach z cyklu latało, mineło- zamieściłęm AN22. A tutaj prosze. Kolega Majon usłyszał, namierzył , sfocił Antosia i wszystkich zaskoczył Wink
A teraz coś co obiecałem. Znalazłem materiały od mojego Mistrza spod UR232 z 1993-95 roku i oto co jeszcze wówczas latało:
B747 Garuda Indonezja Berlin-Bali
B737 Bosphorus Airways Istambuł-Berlin
A320 Royal Jordanian nie mam podanej trasy, ale to chyba Amman-Berlin
A310 MEA- chyba z Bejrutu
B737 Turkish Airlines Istambuł-Berlin, Kopenhaga
Tu134 Orbi Tbilisi-Berlin
B757 LTU z Berlina-Hamburga do Grecji, na Cypr, do Egiptu
B737 Pegasus (to genialne stare malowanie)
B737 Tarom Bukareszt-Kopenhaga
An24 Tarom Bukareszt-Berlin
Ił18 Tarom destynacji nie pamiętam
A320 Gulf Air do Kopenhagi i Berlina
B737/Tu154 Balkan Sofia-Kopenhaga, Berlin
B757/767 Condor latały z turystami min do Tajlandii, Malezji
...wspomnienia się odezwały, co?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:55, 03 Sty 2007    Temat postu:

Rasog napisał:
...wspomnienia się odezwały, co?
Przestań już waść, łez oszczędź... Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rasog




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica

PostWysłany: Czw 22:18, 11 Sty 2007    Temat postu:

Popatrzcie no się na te śliczne Tuteczki Razz
[link widoczny dla zalogowanych]
Po mojemu to namiastka raju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marq




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 60km od SUI, 30km od GOVEN

PostWysłany: Nie 0:26, 14 Sty 2007    Temat postu:

Pawelbelzyce napisał:


-KLM AMS-HYD MD-11 nie wiem czy to nowość, ale na UL980 raczej tak



Witam
KLM MD-11 od ponad 2,5 miesiąca lata za niego B777-200, a szkoda bo to był taki ładny samolot (teraz na MD-11 widuje tylko Lufthanse Cargo na UL979)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Nie 1:35, 14 Sty 2007    Temat postu:

Ale to raczej jak rok temu sytuacja związana z rozkładem zimowym. Na lato powinien powrócić, a i teraz rzadko, bo rzadko, ale się zdarza...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Nie 20:33, 15 Kwi 2007    Temat postu:

Witam

Do grona "byłych" bym zaliczył Air Indię z UL980.
Nie wiem jak wy ale już kilka miesięcy nie widziałem/słyszałem Sad

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin