Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum
Forum RNAV polish spotters
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Apel do "starszych" mistrzów

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Sob 14:47, 08 Lip 2006    Temat postu: Apel do "starszych" mistrzów

Witam,
mam propozycję do mistrzów-weteranów. Proszę, żebyście nie identyfikowali samolotów, które będą dla Was oczywiste. A młodszym, takim jak ja, pozwalali na drogę "od podstaw", tak jak Wy zaczynaliście. Ponieważ mam problemy z identyfikowaniem np. zielonej Siberii, albo Britisha, który ma niebieski brzuch. Nie miałbym takich problemów, gdybym miał motywację do przeglądania a.net, rozkładów, albo innych serwisów. A przy trudniejszych samolotach, przy których będziecie mieli problem, proponuję wstawić znak zapytania, wskazując, że sami macie z nimi problem i prosicie o szczególną identyfikację. Co Wy na to Question Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Sob 15:16, 08 Lip 2006    Temat postu:

Witam

Myślę, że nie ma co ukrywać nazw linii czy typów samolotów. Przez to, że ktoś napisze co jest na zdjeciu szybciej sie nauczysz rozpoznawania samolotów. Nazwę linii bedziesz kojarzyć ze zdjęciem i łatwiej będziesz rozpoznawać maszyny.

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grim Jester




Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skądinąd Ostrowiec Świętokrzyski

PostWysłany: Pon 12:47, 10 Lip 2006    Temat postu:

Tom - nie chciałbym się jakoś szczególnie wymądrzać (a przynajmniej nie chciałbym żeby było widać jak bardzo chce mi się wymądrzać Wink ) ale nie tędy droga. Jeśli chcesz dobrze identyfikowac samoloty to lepiej weź się za te w powietrzu. Jest to sporo trudniejsze, ale daje też więcej satysfakcji. Lecący samolot daje Ci maksymalnie kilka minut na rozpoznanie, czasem sporo mniej. Jeżeli nie będziesz miał problemów z identyfikacją maszyn w powietrzu to i fotki nie będą problemem. Tyle tylko, że potrzebna Ci będzie wiedza jaką daje choćby a.net i inne podobne stronki - by cokolwiek zidentyfikować musisz znać na pamięć większość pojawiających się nad Europą malowań (a przynajmniej te popularniejsze) - nie znając malowań nie zdołasz ich rozpoznać.
Mała rada - gdy widzisz samolot, którego malowania nie znasz, szkicuj je z jak największą mozliwą dbałością o szczegóły a następnie na spokojnie wyszukuj właściwej maszyny na zdjęciach w necie.
I jeszcze taka uwaga na marginesie - obecnie spotting jest o wiele łatwiejszy niż kilka-kilkanascie lat temu. Wcześniej nie było internetu, zdobycie rozkładów było nie lada sztuką (zwłaszcza aktualnych Wink ) a zidentyfikowanie maszyny "z dokładnością do rega" zdarzało się bardzo rzadko. Teraz wystarczy kilka minut i fotka konkretnego latawca wyświetla się na monitorze.
Pozdrowionka Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin