Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum
Forum RNAV polish spotters
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cos ciekawego
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna -> Depesze Acars
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DarekG
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: near ADOKI

PostWysłany: Śro 20:14, 29 Mar 2006    Temat postu: Cos ciekawego

ACARS mode: O Aircraft reg: B-2561 [ ]
Message label: Q6 [Voice-to-ACARS changeover] Block id: 6 Msg no: S55A
Flight id: HU0481 [] [Hainan Airlines]
----------------------------------------------------------[ 29/03/2006 05:29 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 29/03/2006 05:27 as flight HU0481

Niestety leciał nad słowacją



ACARS mode: H Aircraft reg: N180DN [Boeing B767-332 (ER)]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 9 Msg no: F59A
Flight id: DL0073 [] [Delta Air Lines]
Message content:-
#M1BREQPWI/TS113044,290306/WQ300.300.300.300:NARKA.KEKED.
LENOV.JED.LDZ.TITAK.GRU.BURAN.DAR.BABIK.REDFI.
ROE.ELVIX.MAXUM.SVD.KULUD.ROKAM.MADAG.NORTI.AAL.KOVIK.SORVI.ORVIK.SUM.BESGA.RATSU.6120N.6030N.5840N.5550N.O
----------------------------------------------------------[ 29/03/2006 13:30 ]-
First contact with this aircraft


a ten na UN133


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DarekG
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: near ADOKI

PostWysłany: Pon 13:24, 22 Maj 2006    Temat postu:

Dzisiaj mój acars tak sie pocił i prężył że aż złapał:

ACARS mode: A Aircraft reg: HZ-ANC [McDonnell Douglas MD-11F]
Message label: 5U [Weather request] Block id: 6 Msg no: M89A
Flight id: SV0925 [] [Saudi Arabian Airlines]
Message content:-
22A EBBRELLXCYQG
----------------------------------------------------------[ 22/05/2006 12:36 ]-

Lot z Riyadh do Brukseli Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AceKarol
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 16:36, 22 Maj 2006    Temat postu:

Ja już go pare razy miałem:

HZ-ANA (MD11F SV) 1154 20060326 SV0923
HZ-ANC (MD11F SV) 1343 20060326 SV0919


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skuter




Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Czw 21:39, 25 Maj 2006    Temat postu:

ACARS mode: G Aircraft reg: B-KAD [Boeing B747-209F]
Message label: 7B [Aircrew initiated miscellaneous message] Block id: 7 Msg no: M59A
Flight id: KA0534 [DXB-MAN] [Dragonair]
Message content:-
PLS CONFIRM ALL CREWS
NEXT DUTY
THKS STEVEN




----------------------------------------------------------[ 25/05/2006 16:38 ]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skuter




Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Sob 12:35, 27 Maj 2006    Temat postu:

ACARS mode: O Aircraft reg: SP-LDD [Embraer Emb.170-100ST]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 8 Msg no: F03A
Flight id: LO0631 [] [LOT Polish Airlines]
Message content:-
#CFBACMF SNAPSHOT REPORT 2006MAY27 10:09:21
A/C SP-LDD
SWVER 16.4 APPVER 1.1.0 APPNAME OEM.ACM
SIZE 1886
DL_CRUISE_REPORT_20060527100921S.CSV
ERJ170LDI17.2V16.4_F_V03R 2006MAY27 10:09:21 T 2006MAY27 10:09:2
----------------------------------------------------------[ 27/05/2006 12:09 ]-
First contact with this aircraft

ACARS mode: O Aircraft reg: SP-LDD [Embraer Emb.170-100ST]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 0 Msg no: F03C
Flight id: LO0631 [WAW-SOF] [LOT Polish Airlines]
Message content:-
#CFBCmd
0
Engine1_ChannelinControl
1
Engine1_FADEC_Fan_In_Temp
-24.0781
Engine1_FADEC_SAT
399.875
Engine1_FuelFlow
1912.25
Engine1_ITT
762.375
Engine1_N1
85.6718
Engine1_N2
84.7343
Engine1_OilPress
72.2857Engi
----------------------------------------------------------[ 27/05/2006 12:10 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 27/05/2006 12:09 as flight LO0631

ACARS mode: O Aircraft reg: SP-LDD [Embraer Emb.170-100ST]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 1 Msg no: F03D
Flight id: LO0631 [WAW-SOF] [LOT Polish Airlines]
Message content:-
#CFBne1_OilTemp
88.0293
Engine1_TLA
60.0625
Engine1_n1CorrectedFanSpeed
92.1562
Engine1_n1Vibe
0.185546
Engine1_n2CorrectedFanSpeed
84.5312
Engine1_n2Vibe
1.08593
Engine1_oatSet
15
Engine1_ps3Cdp
125.875Engine
----------------------------------------------------------[ 27/05/2006 12:10 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 27/05/2006 12:09 as flight LO0631

ACARS mode: O Aircraft reg: SP-LDD [Embraer Emb.170-100ST]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 2 Msg no: F03E
Flight id: LO0631 [WAW-SOF] [LOT Polish Airlines]
Message content:-
#CFB1_t3About
406.812
Engine1_vgAngle
-1.75
Engine2_ChannelinControl
1
Engine2_FADEC_SAT
399.875
Engine2_Fan_In_Temp
-23.6562
Engine2_FuelFlow
1908.5
Engine2_ITT
760.625
Engine2_N1
85.6875
Engine2_N2
84.6875En
----------------------------------------------------------[ 27/05/2006 12:10 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 27/05/2006 12:09 as flight LO0631

ACARS mode: O Aircraft reg: SP-LDD [Embraer Emb.170-100ST]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 3 Msg no: F03F
Flight id: LO0631 [WAW-SOF] [LOT Polish Airlines]
Message content:-
#CFBgine2_OilPress
70
Engine2_OilTemp
91.1013
Engine2_TLA
60.5625
Engine2_n1Corrected_fan_speed
92.0781
Engine2_n1Vibe
0.4375
Engine2_n2Corrected_fan_speed
84.4375
Engine2_n2Vibe
2.35156
Engine2_oatSet
15Engin
----------------------------------------------------------[ 27/05/2006 12:10 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 27/05/2006 12:09 as flight LO0631

ACARS mode: O Aircraft reg: SP-LDD [Embraer Emb.170-100ST]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 4 Msg no: F03G
Flight id: LO0631 [WAW-SOF] [LOT Polish Airlines]
Message content:-
#CFBe2_ps3Cdp
124.625
Engine2_t3About
406.562
Engine2_vgAngle
-1.5625
HPSOV_VLV_OPNLeft1
0
HPSOV_VLV_OPNLeft2
0
HPSOV_VLV_OPNRight1
0
HPSOV_VLV_OPNRight2
0
Mach
0.800274
Pack1
0
Pack1_Flow
35.1171
Pack2
0Pack2
----------------------------------------------------------[ 27/05/2006 12:10 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 27/05/2006 12:09 as flight LO0631

ACARS mode: O Aircraft reg: SP-LDD [Embraer Emb.170-100ST]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 5 Msg no: F03H
Flight id: LO0631 [WAW-SOF] [LOT Polish Airlines]
Message content:-
#CFB_Flow
36.0546
Press_Alt
34002.5
SAI_Config_Disc1
0
SAI_Config_Disc2
0
SAT
-51.1327
SlatAI_Left
0
SlatAI_Right
0
TotalAirTemp
-22.6937
e1n1avib
0.0820362
e1n1bvib
0.0351584
e1n2avib
0.140633
e1n2bvib0.40627
----------------------------------------------------------[ 27/05/2006 12:11 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 27/05/2006 12:09 as flight LO0631

ACARS mode: O Aircraft reg: SP-LDD [Embraer Emb.170-100ST]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 6 Msg no: F03I
Flight id: LO0631 [WAW-SOF] [LOT Polish Airlines]
Message content:-
#CFB4
e2n1avib
0.191417
e2n1bvib
0.0351584
e2n2avib
0.359396
e2n2bvib
0.878959
----------------------------------------------------------[ 27/05/2006 12:11 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 27/05/2006 12:09 as flight LO0631



Ktoś wie oco w tym chodzi Very Happy ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DarekG
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: near ADOKI

PostWysłany: Sob 14:01, 27 Maj 2006    Temat postu:

Skuter są to standardowe depesze wysyłane przez nasze E170 nie wiem dlaczego tylko przez nasze Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek15




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło UL984 UL986 UM857 UP746 PADKA-TEPNA

PostWysłany: Nie 20:49, 28 Maj 2006    Temat postu:

hmm...zaciekawiło mnie i nieco zdziwiło bo wpisując w acarsie reg. D-ALCG wyskoczyła taka depesza:
ACARS mode: 1 Aircraft reg: N619FE [McDonnell Douglas MD11F]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 0055
Flight id: MD0011 [BKK-TNR] []
----------------------------------------------------------[ 27/05/2006 20:31 ]-

i taka(to mniej dziwne bo wykonuje loty dla Air Madagascar)
CARS mode: 1 Aircraft reg: D-ALCG [McDonnell Douglas MD11F]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 00ff
Flight id: MD0011 [BKK-TNR] []
----------------------------------------------------------[ 28/05/2006 16:05 ]-


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KF




Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: JASŁO

PostWysłany: Wto 23:38, 30 Maj 2006    Temat postu:

Skuter napisał:
ACARS mode: O Aircraft reg: SP-LDD [Embraer Emb.170-100ST]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 8 Msg no: F03A
Flight id: LO0631 [] [LOT Polish Airlines]
Message content:-
#CFBACMF SNAPSHOT REPORT 2006MAY27 10:09:21
A/C SP-LDD
SWVER 16.4 APPVER 1.1.0 APPNAME OEM.ACM
SIZE 1886
DL_CRUISE_REPORT_20060527100921S.CSV
ERJ170LDI17.2V16.4_F_V03R 2006MAY27 10:09:21 T 2006MAY27 10:09:2
----------------------------------------------------------[ 27/05/2006 12:09 ]-
First contact with this aircraft ...........................



Ktoś wie oco w tym chodzi Very Happy ??



Właśnie miałem o to samo pytać Smile dziś mi się spowiadał SP-LDH on flight LO0603


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skuter




Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Pią 15:23, 09 Cze 2006    Temat postu:

ACARS mode: G Aircraft reg: LZ-BHE Org: EI-DNK [Airbus A320-211]
Message label: 4P [Change Acars mode ] Block id: 3 Msg no: S60A
Flight id: ACGATE [] [Air Canada]
Message content:-
E120A128G0//
----------------------------------------------------------[ 09/06/2006 15:18 ]-
First contact with this aircraft


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek15




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło UL984 UL986 UM857 UP746 PADKA-TEPNA

PostWysłany: Pią 19:45, 09 Cze 2006    Temat postu:

heh ciekawe...obecnie lata jako Balkan Holidays Air i to wlasnie złapałeś lot BGH5505/06 z SOF do nie wiem gdzie...i dziwne że tak się pokazuje w acarsie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek15




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło UL984 UL986 UM857 UP746 PADKA-TEPNA

PostWysłany: Nie 14:42, 11 Cze 2006    Temat postu:

ACARS mode: O Aircraft reg: A9C-HMK [ ]
Message label: B9 [Request ATIS information] Block id: 2 Msg no: M18A
Flight id: LHBAH1 [] [Lufthansa]
Message content:-
/EDDH.TI2/024EDDHA3349
----------------------------------------------------------[ 11/06/2006 11:08 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 11/06/2006 11:06 as flight LHBAH1

Ciekawe czemu Bahrain Amiri Flight pokazuje sie jako LH Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skuter




Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Nie 15:20, 11 Cze 2006    Temat postu:

ACARS mode: 2 Aircraft reg: VH-OEB [Boeing B747-48E]
Message label: 87 [Aircrew addressed downlink] Block id: 2 Msg no: M35A
Flight id: QF0032 [WGLL-WSSS-YSSY] [Qantas]
Message content:-
HI. PAX REQST FOR SCORE
OF ENGLAND V AUS IN
RUGBY UNION.
THANX
----------------------------------------------------------[ 11/06/2006 15:17 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 11/06/2006 15:15 as flight QF0032


Kto zna wynik Very Happy ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:37, 22 Cze 2006    Temat postu:

bartek15 napisał:
hmm...zaciekawiło mnie i nieco zdziwiło bo wpisując w acarsie reg. D-ALCG wyskoczyła taka depesza:
ACARS mode: 1 Aircraft reg: N619FE [McDonnell Douglas MD11F]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 0055
Flight id: MD0011 [BKK-TNR] []
----------------------------------------------------------[ 27/05/2006 20:31 ]-

i taka(to mniej dziwne bo wykonuje loty dla Air Madagascar)
CARS mode: 1 Aircraft reg: D-ALCG [McDonnell Douglas MD11F]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 00ff
Flight id: MD0011 [BKK-TNR] []
----------------------------------------------------------[ 28/05/2006 16:05 ]-


Witam,
Z pewnością chodziło o inny rejs. W transponder zamiast callsign został wpisany typ samolotu MD11 i acars przetłumaczył to sobie jako rejs o numerze MD0011 i z bazy pobrał trasę jako BKK-TNR Zresztą ta wiadomość nie pochodzi z tranpondera acars.
A dla zabawy proponuję wpisać w wyszukiwarkę acars np. SP-EDD Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek15




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło UL984 UL986 UM857 UP746 PADKA-TEPNA

PostWysłany: Sob 21:41, 22 Lip 2006    Temat postu:

Czyżby lecial na przegląd za ocean Question

ACARS mode: 1 Aircraft reg: SP-LLA [Boeing B734]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 0333
Flight id: CO0295 [IAH-LAX] [Continental Airlines]
----------------------------------------------------------[ 07/07/2006 22:57 ]-


ACARS mode: 1 Aircraft reg: SP-LLA [Boeing B734]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 01a5
Flight id: CO0292 [EWR-MCO] [Continental Airlines]
----------------------------------------------------------[ 11/07/2006 11:05 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: SP-LLA [Boeing B734]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 0032
Flight id: CO0296 [] [Continental Airlines]
----------------------------------------------------------[ 11/07/2006 02:08 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: SP-LLA [Boeing B734]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 009c
Flight id: CO0296 [] [Continental Airlines]
----------------------------------------------------------[ 10/07/2006 23:49 ]-


ACARS mode: 1 Aircraft reg: SP-LLA [Boeing B734]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 0039
Flight id: CO0298 [SEA-CLE] [Continental Airlines]
----------------------------------------------------------[ 12/07/2006 00:06 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: SP-LLA [Boeing B734]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 0013
Flight id: CO0251 [AUS-EWR] []
----------------------------------------------------------[ 13/07/2006 07:52 ]-


i czemu Continental Airways Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość- EPZA

PostWysłany: Sob 22:32, 22 Lip 2006    Temat postu:

SP-LPF, to Air New Zeland w Acars'ie Wink może to wynika z ustawień czegoś tam przez wcześniejszego użytkownika ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek15




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło UL984 UL986 UM857 UP746 PADKA-TEPNA

PostWysłany: Nie 21:44, 23 Lip 2006    Temat postu:

no ale patrz na trasy...SP-LPF lata z WAW do USA i takie trasy Acars pokazuje no ale jako NZ. A tutaj...LAX...IAH...CLE..AUS...EWR Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skuter




Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Śro 23:35, 26 Lip 2006    Temat postu:

Ktoś miał chyba duże kłopoty ??
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:20, 27 Lip 2006    Temat postu:

bartek15 napisał:
Czyżby lecial na przegląd za ocean Question

ACARS mode: 1 Aircraft reg: SP-LLA [Boeing B734]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 0333
Flight id: CO0295 [IAH-LAX] [Continental Airlines]
----------------------------------------------------------[ 07/07/2006 22:57 ]-

i czemu Continental Airways Question


Nie, leciał do Dublina. A Continental dlatego, że obsługa zamiast "C0" wpisuje "CO" jako prefix operatora. A rejs Continental 295 jest właśnie na trasie IAH-LAX


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek15




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło UL984 UL986 UM857 UP746 PADKA-TEPNA

PostWysłany: Czw 12:34, 27 Lip 2006    Temat postu:

hoho dzieki za rozwiązanie zagadki Very Happy aa teraz coś takiego: A332 LTU latający po UL984 jako LT750 i LT751 pokazuje się w acarsie i kolega łapie na skanerku że jego trasa jest taka DUS-RHO-BKK i powrót lub DUS-KGS-BKK i powrót. Oba międzylądowania są niby w Grecji. To błąd, czy rzeczywiście tak lata, chociaż nie chce mi się wierzyć zeby z Dusseldorfu do Grecji latały po UL984.


ACARS mode: X Aircraft reg: D-ALPF [Airbus A330]
Message label: Q0 Block id: 6 Msg no: S78A
Flight id: LT0750 [DUS-RHO-BKK] [LTU International Airways]
----------------------------------------------------------[ 21/07/2006 19:05 ]-

ACARS mode: O Aircraft reg: D-ALPA [Airbus A330]
Message label: Q0 Block id: 0 Msg no: S20A
Flight id: LT0751 [BKK-KGS-DUS] [LTU International Airways]
----------------------------------------------------------[ 13/07/2006 19:35 ]-


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:12, 27 Lip 2006    Temat postu:

bartek15 napisał:
.... kolega łapie na skanerku że jego trasa jest taka DUS-RHO-BKK i powrót lub DUS-KGS-BKK i powrót.


Kolega nie łapie na skanerku trasy. Łapie callsing, reg i ewentualnie treść wiadomości. Trasa jest pobierana z bazy danych na podstawie numeru rejsu. A baza jest uzupełniana przez automaty oraz użytkowników acarsd. Zdarzają się pomyłki lub stare wpisy (być może kiedyś ten rejs tak wyglądał)

A gdy są wątpliwości to zawsze można sprawdzić odloty z DUS:
[link widoczny dla zalogowanych]

Flug: LTU LT-750 nach Bangkok (BKK) mit AIRBUS A 330-200
Abflug: am Freitag den 28. Juli 2006 um 18:05 Uhr am Abflug C
Stops: nonstop
Check-in: Schalter 241-245 ab 15:35 Uhr im Terminal.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BigBoySKAVI




Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków - SKAVI

PostWysłany: Pią 20:21, 28 Lip 2006    Temat postu:

ACARS Mode: 2 Aircraft reg: A6-EYI
Aircraft type: A330-243
Message Label: Q0 Block ID: 7 Message Number: S58A
Flight Number: EY0302
Operator: Etihad Airways

----------------------------------------------------------[ 28/07/2006 18:32 ]-

Nie wiem czy sie kwalifikuje pod "coś ciekawego" ale to "nówka sztuka nie smigana" Wink dostarczony: 20.06.06

i jeszcze jedno:
ACARS Mode: O Aircraft reg: VP-BDN
Aircraft type: A319-111
Message Label: 81 Block ID: 7 Message Number: M24A
Flight Number: SU0276
Operator: Aeroflot
Message Content:-
/SVOZGSU.AFL276 ETA-19.00PAX-77

B-1445 C-0 M-0 A/C-OK

CAPTAIN-ALIEV
----------------------------------------------------------[ 28/07/2006 19:15 ]-

często aeroflot podaje takie informacje?

Złapane dziś koło SKAVI
Pozdrawiam
BigBoy[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Pon 7:23, 02 Paź 2006    Temat postu:

Witam

Wczorajsza depesza

ACARS mode: O Aircraft reg: G-EUUL [Airbus A320]
Message label: 10 Block id: 3 Msg no: M36A
Flight id: BA0883 [UKBB-EGLL] [British Airways]
Message content:-
FTX01.LHRPCBA HI.FURTHER TO LAST ACARS MSG.MRS ERROCK 24D.NEEDS W/C LIFT OFF PLUS MEET AND ASSIST.TO STAY WITH HER TO HER TAXI.HAS ASTHMA A BIT SHAKEY.NO MEDICAL HELP NEEDED.ROB.
----------------------------------------------------------[ 01/10/2006 15:58 ]-

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moli




Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 0:01, 18 Paź 2006    Temat postu:

Skuter napisał:
Ktoś miał chyba duże kłopoty ??
[link widoczny dla zalogowanych]


mialem dzisiaj cos podobnego:
Kod:

---[2006-10-17 17:07:54]---
{SYN}{SYN}{SOH}
X {mode}
.VP-BLR {rego}
{NAK} {ack}
H1 {Message to/from terminal}
7 {block}
{STX}
F00P {seq}
GS0000 {flt}
#CFBOOR
CAUTION
IRS ALIGNING
CAUTION
L AILERON HYDRAULICS OFF
CAUTION
L BATTERY CHARGER FAIL
CAUTION
L ENGINE EXCEEDANCE
CAUTION
L ENGINE MAINTENANCE
CAUTION
73-[REPORT TRUNCATED - DOWNLINK LIMIT REACHED]
{ETX}


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Śro 20:07, 01 Lis 2006    Temat postu:

Witam


Dziś z Blankiem złapaliśmy taką depeszę :

ACARS mode: O Aircraft reg: V8-ALI [Boeing B747-430 ]
Message label: 5U [Weather request] Block id: 4 Msg no: M45A
Flight id: LH8ALI [] [Lufthansa]
Message content:-
EDDH-FT

[link widoczny dla zalogowanych]

Czyżby Sułtan w dzierżawie u naszych sąsiadów Very Happy

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek15




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło UL984 UL986 UM857 UP746 PADKA-TEPNA

PostWysłany: Śro 20:34, 01 Lis 2006    Temat postu:

Henry napisał:
Witam


Dziś z Blankiem złapaliśmy taką depeszę :

ACARS mode: O Aircraft reg: V8-ALI [Boeing B747-430 ]
Message label: 5U [Weather request] Block id: 4 Msg no: M45A
Flight id: LH8ALI [] [Lufthansa]
Message content:-
EDDH-FT

[link widoczny dla zalogowanych]

Czyżby Sułtan w dzierżawie u naszych sąsiadów Very Happy

Pozdrawiam


No dziwne dziwne... Bhrain Amiri Flight też wysyła depesze jako Lufthansa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:51, 01 Lis 2006    Temat postu:

Henry napisał:
Czyżby Sułtan w dzierżawie u naszych sąsiadów
Hmm, nie sądzę. Zauważcie, że ten numer lotu w ACARS wykazuje tylko 744 Sułtan o rejestracji V8-ALI (nota bene Ali to imię ojca obecnego sułtana Hassanala Bolkiah Mu'izzadin Waddaulaha), bez względu na trasę. Tak więc, moim zdaniem, nie jest to numer lotu lufthansy, ale Acars popełnia błą pokazując go jako taki, ponieważ automatycznie dekoduje LH jako Lufthansę. Numery przyjmowane na dany lot i podawane w ACARS są, jak sami świetnie wiecie, różnorakie.

P.S. Sułtan Brunei jest najbogatszym człowiekiem świata, więc pewnie nie chciałoby mu się wypożyczać własnego wysadzanego złotem i marmurkami jumbo Niemcom. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blank




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Choszczno

PostWysłany: Czw 21:28, 02 Lis 2006    Temat postu:

Jak ktoś chce, to i wynik moze sie dowiedziec

ACARS mode: K Aircraft reg: A6-EAG [Airbus A330-243]
Message label: HX [Undelivered uplink report] Block id: 7 Msg no: S44A
Flight id: EK0057 [] [Emirates]
Message content:-
H1T2 IS2 ::DM06171711/J0040
/M80
/Q06
Gayle ton puts Windies into final/.
/Q21
Chris Gayle hits 133 as West Indies beat/.South Africa by six wickets to
----------------------------------------------------------[ 02/11/2006 20:11 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 22/10/2006 13:15 as flight EK0059

Zapewne chodzi o Cricket'a
Niezłe Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Czw 23:31, 02 Lis 2006    Temat postu:

Może nie bardzo ciekawe ale nie chciałem tworzyć nowego tematu .Mapka z dzisiejszego dnia samolotów ,które pokazały swój ślad .Niestety resztę , a więć te samoloty , które tylko zaznaczyły swoje położenie musiałem usunąć . Wink


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Sob 15:20, 04 Lis 2006    Temat postu:

Witam,
ja złapałem na gumówce, w środku domu jeden samolot w ciągu kilku godzin:
Kod:
 ACARS mode: O  Aircraft reg: D-ALCL  [McDonnell Douglas MD-11F]
 Message label: Q0  Block id: 7  Msg no: S45A
 Flight id: LH8392  []  []
 ----------------------------------------------------------[ 04/11/2006 13:35 ]-
 First contact with this aircraft

Małe, a tak cieszy Wink

Dziękuję Henry za pomoc!
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Nie 23:42, 05 Lis 2006    Temat postu:

Cześć.
Dzisiejsze obserwacje

część N
[link widoczny dla zalogowanych]

oraz część S
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moli




Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 2:51, 06 Lis 2006    Temat postu:

Henry - swietnie! Musisz miec dobra antene. Mozesz powiesic fotke swojej anteny? Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Pon 11:11, 06 Lis 2006    Temat postu:

I jeszcze prosilibyśmy o zdjęcie, jak jest połączona antena z skanerkiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Pon 16:25, 06 Lis 2006    Temat postu:

Witam

tom634 napisał:
I jeszcze prosilibyśmy o zdjęcie, jak jest połączona antena z skanerkiem.


Nie obędzie się chyba bez tych elementów, ale niech lepiej się wypowie ktoś kto taką antenę zrobił:



gniazdo SMA


Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Pon 16:48, 06 Lis 2006    Temat postu:

Przewód oraz wtyk są to dokładnie takie jak Paweł przedastawił wyżej.Co do powieszenia fotki anteny to niestety jest niefotogeniczna Very Happy.A jest zrobiona na wzór [link widoczny dla zalogowanych]. Zamontowałem dwa druty miedziane na kawałku deseczki .Przewód bezpośrednio przylutowany do drutów.Antenę umieściłem na maszcie w pozycji pionowej. I to wszystko Very Happy .
W przypadku wątpliwości i pytań zapraszam na gg lub PW.Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moli




Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 2:25, 07 Lis 2006    Temat postu:

czyli centralnie DIPOL. swietnie slyszy ta twoja antena ... gratulacje! te screeny sa naprawde imponujace!
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blank




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Choszczno

PostWysłany: Wto 8:53, 07 Lis 2006    Temat postu:

Jest tylko jedno ale...
Pawle. Zdjęcie które zaprezentowaleś pokazuje gniazdo SMA, ale zauważ, że ma ono zewnętrzny gwint, który nie pasuje do skanera.
Koniecznie musi być z gwintem wewnętrznym, który nachodzi na gwint gniazda anteny skanera.

Jest z tym wszystkim troszke komplikacji, bo cięzko znaleźć gniazdo SMA z odpowiednim bolcem wewnętrznym.
Przerabialiśmy to z Henrym na własniej skórze.
A co do możliowości anteny Henrego, to jest powalająca. Widziałem ja na własne oczy. Niby 2 kawałki drutu, a takie możliwości.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blix




Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 20:47, 17 Lis 2006    Temat postu:

WOW jeszcze jestem w szoku.. MAM CIE ..... [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Pią 21:16, 17 Lis 2006    Temat postu:

Nie pozostało nic innego jak Koledze pogratulować takiego strzału . Very Happy .Ja niestety dziś w na tej częstotliwości przez cały dzień słyszę jakieś rozmowy.
Może sąsiadów Wink. Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blix




Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:23, 17 Lis 2006    Temat postu:

DZIĘKI ( aż sam sobie pogratulowałem Smile ) I pomyśleć że już miałem na dziś zakończyć obserwacje ACARSD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Sob 0:14, 18 Lis 2006    Temat postu:

Witam

Blix ładnie ładnie Shocked Very Happy

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Sob 20:06, 18 Lis 2006    Temat postu:

Witam,
zamiast kabla koncentrycznego H155 kupiłem RG58 (nie było H155). Czy nawet RG58 będzie dobry? Mam podłączoną antenę z skanerem tym kablem i słabo (nic nie) jest.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blank




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Choszczno

PostWysłany: Pon 23:08, 20 Lis 2006    Temat postu:

ACARS mode: G Aircraft reg: SP-LIC [ ]
Message label: 16 [General aviation weather request] Block id: 9 Msg no: M28A
Flight id: LO0462 [Copenhagen, Denmark-Warszawa-Okecie, Poland] [LOT Polish Airlines]
Message content:-
FTX01LO0462/20202104EKCHEPWA
POZDROWK/LECIMY/JUZ/Z/CP/LADWANKO/O/2135
----------------------------------------------------------[ 20/11/2006 22:04 ]-
5 contacts with this aircraft. First contact: 21/10/2006 19:19 as flight LO0461

Fajne info..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:16, 21 Lis 2006    Temat postu:

tom634 napisał:
Witam,
zamiast kabla koncentrycznego H155 kupiłem RG58 (nie było H155). Czy nawet RG58 będzie dobry? Mam podłączoną antenę z skanerem tym kablem i słabo (nic nie) jest.
Pozdrawiam.


Przy 10 m RG58 będzie miał ok. 0.2 - 0.3 dB większe tłumienie od H155. Możesz nie zuważyć tej różnicy.
Pozdrawiam,
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Śro 9:46, 22 Lis 2006    Temat postu:

Very Happy Dzięki.
To oznacza, że źle zlutowałem? Jeżeli tak, to rozkręcę i zlutuję od nowa.
P.S. Niedługo pokażę Wam moją antenę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Śro 14:44, 22 Lis 2006    Temat postu:

Witam,
antena i skaner z bliska:

Porównanie mnie (184 cm) i anteny:

Bonus: A tak robię zdjęcia RNAV:

(O dziwo, "komórka" daje przez eLkę dobry obraz)
Smile

P.S. Antena ma fajne oznaczenia, gdzie jest 118MHz, a gdzie 138 MHz. Dokonując odpowiednich obliczeń, długość anteny wyskalowałem na 131.725MHz i dlatego jest taka wysoka. Antena jest zamówiona.

Ale niestety czeka mnie lutowanie od nowa, bo pomimo długiego nasłuchiwania 131.725 nie mam depesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:00, 22 Lis 2006    Temat postu:

tom634 napisał:
O dziwo, "komórka" daje przez eLkę dobry obraz
Tomek, pstrykasz rnav komórką Question
Ale jazda Exclamation
Przeeegość....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Czw 17:55, 23 Lis 2006    Temat postu:

Pawelbelzyce napisał:



Witam,
mam pytanie. Na tych zdjęciach widzimy kabel. Mam kabel RG58. Z zewnątrz nie różni się od przedstawionego H155. W samym środku kabla jest drut, który składa się z drucików- z nim wiadomo co zrobić- włożyć w tą wtyczeczkę SMA. Tylko cały drut mi się nie mieści. Czy mogę bez obaw spokojnie podłączyć kilka drucików?
Drugie pytanie- dookoła kabla, a pod warstwą zewnętrzną jest jakby folia aluminiowa. Na zdjęciu widać, że należy ją odciąć, tak, żeby nie miała żadnej styczności z wtykami SMA i UC1 (UC1 jest na mojej antenie). Czy faktycznie ta zewnętrzna folia nie jest potrzebna?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Czw 17:59, 23 Lis 2006    Temat postu:

Według mnie jest potrzebna. Wtyk SMA jest jak gdyby przedłużeniem kabla, i w nim też jest izolowany rdzeń, a ta folia powinna się łączyć z zewnętrzną jego częścią (najczęściej wtyk nakręcony na tą właśnie folię)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blank




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Choszczno

PostWysłany: Sob 21:50, 25 Lis 2006    Temat postu:

Ależ sie usmialem Shocked

ACARS mode: O Aircraft reg: D-AKNU [ ]
Message label: 1L [Off message] Block id: 2 Msg no: M63A
Flight id: 4U0995 [Moscow - Vnukovo, Russia-Cologne, Germany] [Germanwings]
Message content:-
00061201700OEDLW,SMOKING ON TOILET ON,FLIGHT VKO/CGN GWI 995,MR. DANILOV ON BLACK,LIST OF GERMANWINGS,CONFIRMED CPT BSR,PLEASE SEND,CONFIRMATION,
----------------------------------------------------------[ 25/11/2006 20:43 ]-
8 contacts with this aircraft. First contact: 22/10/2006 14:32 as flight 4U7727[/b]

No to Pan Danilov juz nie polata Germanwingsiem Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Sob 16:45, 02 Gru 2006    Temat postu:

Witam,

Cytat:
ACARS mode: X Aircraft reg: D-ABEW [ ]
Message label: Q0 Block id: 5 Msg no: S26A
Flight id: LH3253 [] []
----------------------------------------------------------[ 02/12/2006 15:35 ]-

MSG_ERR_ALL MSG_ERR_REG MSG_ERR_MSG MSG_ERR_FLI
*<SYN><SYN><SOH>K D<SOH>AK`M<NAK>Q05<STX>s74A4W0<BEL>31<ETX>

Czy ktoś wie, co się dzieje? Wystawiłem antenę za okno.
Na lotnictwie Togal mówił, że za słaba antena. Ale antenę mam zewnętrzną, bazową, GP 5/8, wyskalowana na częstotliwość 131.725MHz. To jak?
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Sob 17:23, 02 Gru 2006    Temat postu:

Do tego dorzucę jeszcze nagrania moich pisków:
Standardowe:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wyjątkowe (co często się zdarza):
[link widoczny dla zalogowanych]
Co Wy na to?
Do tego dodam, że głośność na skanerze jest na minimum, jak ciszej zrobię, to wyłączę skaner. Squelch jest w połowie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Sob 22:03, 02 Gru 2006    Temat postu:

Witam

Tomku a czy słyszysz ten dźwięk ? /ACARS -->Acars Sound/
[link widoczny dla zalogowanych]
Może spróbuj squelcha na minimum a vol na maxa

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Śro 12:49, 13 Gru 2006    Temat postu:

Pawle,
Ta strona nie generuje mi żadnego dźwięku. Tak czy siak, kosztem jednego poparzonego palca przelutowałem kable z wtykami od nowa. I teraz działa git. Na razie złapałem OE-IVV z pozycją, 50'50'N, 17'30'E. Lot LSGG-UUEE wczoraj o 20:50. A więc na południu Polski. A mieszkam nieco powyżej środka Polski. Ale jeszcze będę kontynuował testy.
Pozdrawiam. Very Happy
Mam jeszcze pytanie- czy jest możliwe na podstawie starego loga wczytać pozycje samolotów w programie POSFIX?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moli




Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 16:51, 13 Gru 2006    Temat postu:

Mila niespodzianka dzis nad Dublinem ...

ACARS mode: x Aircraft reg: .HA-LPD
Message label: _ Block id: G [Uplink]
-------------------------------------[13-12-2006 14:38]

[link widoczny dla zalogowanych]
fotka pochodzi z airlines.net

tylko za Chiny Ludowe nie moge go odnalezsc w rozkladzie jazdy Smile Moze opozniony lot albo cos.

no i prosze cos jeszcze:

ACARS mode: G Aircraft reg: .SP-LPB [B767 LOT]
Message label: B1 Block id: 3 Msg. no: M94A
Flight id: LO0011 [EPWA-KEWR]
Message content:-
/PIKCLXS.OC1/RCL 024
LOT0011-DOGAL/1600 M080F340
-RMK/MAX F350
2587

Warsaw
(WAW) 13.12.2006
13:00 Newark
(EWR) 13.12.2006
16:50 09 h 50 min

[link widoczny dla zalogowanych]
zdjecie jak wyzej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Śro 20:00, 13 Gru 2006    Temat postu:

Już wszystko działa git Very Happy
Odebrałem takie coś:
0LH175316V
co w tłumaczeniu na "nasz" daje:
LOST HF AT: 175316 ACTIVE COMMS: VHF
Mieli problemy Razz

Jeszcze mam pytanie- czy pracowanie na tak, żeby nie było "Busy" na skanerze jest normalne? Pracuję tak, gdyż tylko tak mam VOL 12.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Sob 13:22, 16 Gru 2006    Temat postu:

OK, w 2 godziny 214 wiadomości, najwięcej Lufthans. Złapałem dużo Emiratków, nawet Delta nad CZE się znalazła. No i osławiony Jade Cargo Wink
Myślę, że mogę powiedzieć, że mam duży zasięg. Najdalsze depesze sięgają południowych wysp Szwecji i okolic Krakowa.
A anteny wcale nie mam na dachu. Mam ją metr nad ziemią, osłoniętą przez drzewa.
Pozdrawiam.
Dziękuję wszystkim za pomoc! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blank




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Choszczno

PostWysłany: Nie 12:29, 17 Gru 2006    Temat postu:

ACARS mode: G Aircraft reg: N866DA [Boeing B777-232 (ER)]
Message label: 80 [Position report] Block id: 4 Msg no: M57A
Flight id: DL0016 [New York, Kennedy International Airport, NY, USA-Mumbai / Santacruz, India] [Delta Air Lines]
Message content:-
3C03 0016/16 KJFK/VABB
/POS ROE /OVR 1015/NXT SITBA /ETA 1123
/ENS ALUBI /ALT 350/FOB 1309/SAT 60/WND 267055/MCH 82/TRB SMOOTH /SKY CLEAR /ICE NONE
----------------------------------------------------------[ 17/12/2006 11:16 ]-
First contact with this aircraft

Podaje pozycje ROE, to jest nad Borholmem, a natępny punkt to SITBA, czyli Ukraina. Chłopcy na wschodzie zapewne złapią tą maszynke.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Nie 20:59, 17 Gru 2006    Temat postu:

Blank napisał:
Podaje pozycje ROE, to jest nad Borholmem, a natępny punkt to SITBA, czyli Ukraina. Chłopcy na wschodzie zapewne złapią tą maszynke.

Złapałem identyczną wiadomość Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maniek




Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała POLSKA

PostWysłany: Wto 0:09, 02 Sty 2007    Temat postu:

ACARS mode: G Aircraft reg: SP-LPC [Boeing B763]
Message label: 80 Block id: 5 Msg no: M24A
Flight id: LO1333 [LEMD-SVMI] [LOT Polish Airlines]
Message content:-
3A01 OPSCTL 1333/26 LEMD/SVMI .SP-LPC CZESC SB-1333 ETA SVMI 02.20 WESOLYCH SWIAT
----------------------------------------------------------[ 26/12/2006 19:14 ]-

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Wto 14:48, 02 Sty 2007    Temat postu:

A złapał ktoś życzenia noworoczne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blank




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Choszczno

PostWysłany: Wto 14:56, 02 Sty 2007    Temat postu:

Ja wczoraj złapałem pytanie Japończyków, czy aby we Włoszech bedą otwarte jakieś restauracje. Taka mała noworoczna obawa Very Happy
Oczywiście na końcu życzenia noworoczne dla obsługi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AceKarol
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 16:43, 02 Sty 2007    Temat postu:

ACARS mode: E Aircraft reg: A6-SMR [Boeing B747SP-31]
Message label: _ Block id: 4 Msg no: S38A
Flight id: UVDUB0 [United Arab Emirates (Dubai Air Wing)]
----------------------------------------------------------[ 02/01/2007 15:41 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 02/01/2007 15:38 as flight UVDUB0


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jubell




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPWA/EPSY

PostWysłany: Śro 10:55, 03 Sty 2007    Temat postu:

ACARS mode: G Aircraft reg: SP-LPC [Boeing B763]
Message label: 80 Block id: 5 Msg no: M24A
Flight id: LO1333 [LEMD-SVMI] [LOT Polish Airlines]
Message content:-
3A01 OPSCTL 1333/26 LEMD/SVMI .SP-LPC CZESC SB-1333 ETA SVMI 02.20 WESOLYCH SWIAT
----------------------------------------------------------[ 26/12/2006 19:14 ]-


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mick




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bolesławiec, 51,15N 14,34E

PostWysłany: Śro 19:47, 10 Sty 2007    Temat postu:

witam, to moj pierwszy post, i od razu troche ciekawostek z mojego archiwum:
A380tka:
ACARS mode: 2 Aircraft reg: F-WXXL [Airbus A380-841]
Message label: Q0 [ACARS link test] Block id: 5 Msg no: S37A
Flight id: AP2222 [] []
----------------------------------------------------------[ 21/11/2006 20:31 ]-
First contact with this aircraft

reg na czesc George Bush'a:
ACARS mode: G Aircraft reg: G-BUSH [Airbus A320-211]
Message label: _ Block id: 9 Msg no: S13A
Flight id: BA0851 [Warszawa-Okecie, Poland-London / Heathrow Airport, UK und NordIreland] [British Airways]
----------------------------------------------------------[ 13/11/2006 19:06 ]-
First contact with this aircraft

i kilka sztuk zlapanych co najmniej kilkaset km od mojej chaty:

ACARS mode: E Aircraft reg: N856NW [A330-223]
Message label: _ Block id: 4 Msg no: S30A
Flight id: NW0034 [Seattle, Seattle-Tacoma International Airport, WA, USA-Schiphol Amsterdam] [Northwest]
----------------------------------------------------------[ 13/11/2006 11:08 ]-

ACARS mode: X Aircraft reg: D-AIPE [A320-211]
Message label: Q0 Block id: 2 Msg no: S43A
Flight id: LH3685 [Geneva, Switzerland-Munich, Germany] [Lufthansa]
Original registration: - Original flightnumber: LH06YA
----------------------------------------------------------[ 09/11/2006 20:17 ]-
ACARS mode: X Aircraft reg: D-AIPE [A320-211]
Message label: _ Block id: 6 Msg no: S10A
Flight id: LH3685 [Geneva, Switzerland-Munich, Germany] [Lufthansa]
Original registration: - Original flightnumber: LH06YA
----------------------------------------------------------[ 10/11/2006 08:45 ]-

ACARS mode: G Aircraft reg: SP-LDB [Emb.170-100ST]
Message label: Q0 Block id: 6 Msg no: M06A
Flight id: LO3830 [Gdansk, Poland-Warsaw, Poland] [LOT Polish Airlines]
----------------------------------------------------------[ 14/11/2006 19:14 ]-

ACARS mode: X Aircraft reg: HA-LPE [A320-233]
Message label: Q0 Block id: 7 Msg no: S59A
Flight id: W60309 [Gdansk, Poland-Luton, United Kingdom] [Wizz Air]
Original registration: - Original flightnumber: WZ309G
----------------------------------------------------------[ 21/11/2006 16:43 ]-


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaxLag




Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:03, 11 Sty 2007    Temat postu:

Witam,

mała awaria dźwięku Wink

CARS Mode: H Aircraft reg: B-16703
Aircraft type: B777-35E (ER)
Message Label: 81 Block ID: 9 Message Number: M20A
Flight Number: BR0067 Flight: Taipei, Chiang Kaisek, Taiwan-London-Heathrow, UK
Operator: EVA Airways Corporation
Message Content:-
/LHRODBR.HI HAMZA52H NOT FIXED PROBLEM IS AUDIO UNCLEAR WITH NOISE SEAT IS OTHERWISE SERVICEBLE. BRGDS

----------------------------------------------------------[ 28/12/2006 20:06 ]-

kolejna awaria, tym razem problemy z oświetleniem

ACARS Mode: K Aircraft reg: 9V-SPF
Aircraft type: B747-412
Message Label: H1 Block ID: 2 Message Number: 200A
Flight Number: SQ0320 Flight: Singapore, Changi, Singapore-London-Heathrow, UK
Operator: Singapore Airlines
Message Content:-
#T2B/LHRKKSQ LHRKDSQ SINEESQ SINERSQ SINETSQ.CABIN &CMIV DEFECTS 1. EY FWD GALLEY, CEILING LIGHT BV OVEN INOP.
2. D4L CEILING LIGHT CANNOT BE SWITCHED OFF.
3. 32B READING LIGHT INOP - UNABLE TO SWITCH ON.

----------------------------------------------------------[ 31/12/2006 17:36 ]-

i na koniec roztargniony pasażer Wink

ACARS Mode: E Aircraft reg: HS-TGT
Aircraft type: B747-4D7
Message Label: 16 Block ID: 3 Message Number: M07A
Flight Number: TG0921 Flight: Frankfurt-Main, Germany-Bangkok, Thailand
Operator: Thai International
Message Content:-
FRAKKTG,BKKOPTG,MR. LENZ ERIC SEAT53C FORGOT COMPUTER NOTEBOOK AT SECURITY CHECK FUJISU SEIMEN SILVER COULOR WHEN YOU FOUND PLEASE SEND MSG TO
BKK SYD AND ME

----------------------------------------------------------[ 03/01/2007 15:14 ]-

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mick




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bolesławiec, 51,15N 14,34E

PostWysłany: Sob 16:02, 13 Sty 2007    Temat postu:

mała awaryjka na poładzie Wink : Blank czyżby to Twoja robota? Very Happy
ACARS mode: G Aircraft reg: 9V-SPQ [Boeing B747-412]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 7 Msg no: 208A
Flight id: SQ0308 [] [Singapore Airlines]
Message content:-
#T2B/LHRKKSQ LHRKDSQ SINEESQ SINERSQ SINETSQ.YCL:CMIV DEFECT ACARSPLEASE BE ADVISED THAT 42ABC LCD BLANK (BLACK) X
----------------------------------------------------------[ 13/01/2007 14:52 ]-
First contact with this aircraft


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAN




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RADZYŃ PODLASKI UM984 UL999 UN191 UM857

PostWysłany: Sob 17:31, 13 Sty 2007    Temat postu:

Pozdrawiam.
ACARS mode: K Aircraft reg: A6-EBI [Boeing B777-36N (ER)]
Message label: 81 [Off report] Block id: 4 Msg no: M20A
Flight id: EK0206 [] [Emirates]
Message content:-
/DXBOWEK.HI. REQ URGENT ASST WITH
MISHANDLED PAX EX-JFK...
2X-PAX SIKORSKI.MISSED
EK204 DUE DELTA CONX.BAG
S MISNG.CONX TO PER-PLS
LOAD ON EK420+LOC BAGS.
VERY UNHAPPY....
----------------------------------------------------------[ 13/01/2007 16:03 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 12/01/2007 12:45 as flight EK0205
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAN




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RADZYŃ PODLASKI UM984 UL999 UN191 UM857

PostWysłany: Nie 14:09, 14 Sty 2007    Temat postu:

Pozdrawiam coś z dzisiejszego dnia:
ACARS mode: O Aircraft reg: N863DA [Boeing B777-232 (ER)]
Message label: 80 [Position report] Block id: 8 Msg no: M11A
Flight id: DL0016 [Atlanta, GA, USA- via New York - John F. Kennedy, NY, USA via via Bombay, India] [Delta Air Lines]
Message content:-
3401/13 KJFK/VABB .N863DA
THANKS. AGAIN FOR SOME
REASON WE RECEIVED MULTIPLE COPIES


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAN




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RADZYŃ PODLASKI UM984 UL999 UN191 UM857

PostWysłany: Pon 20:04, 15 Sty 2007    Temat postu:

Kilka ciekawych maszyn złapanych dzisiaj za pomocą skaneru :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAN




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RADZYŃ PODLASKI UM984 UL999 UN191 UM857

PostWysłany: Wto 16:26, 16 Sty 2007    Temat postu:

Maszynki z dzisiejszego dnia:
[link widoczny dla zalogowanych] Belgium - Air Force
[link widoczny dla zalogowanych] Germanwings
[link widoczny dla zalogowanych] Untitled (Aurela)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DAN dnia Śro 18:14, 17 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAN




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RADZYŃ PODLASKI UM984 UL999 UN191 UM857

PostWysłany: Wto 19:40, 16 Sty 2007    Temat postu:

Dzisiejsza ciekawostka:
ACARS mode: A Aircraft reg: A6-EBL [Boeing B777-31H (ER)]
Message label: 81 [Off report] Block id: 3 Msg no: M11A
Flight id: EK0026 [Glasgow, United Kingdom-Dubai, UAE] [Emirates]
Message content:-
/DXBMCEK.FYI WE HAVE A MOUSE ON
THE LOOSE IN THE CABIN.
FEW PAX AND CREW HAVE
SEEN THIS JERRY.YOU MAY
MAKE PLANS FOR HIS UNTI-
MELY DEATH OR FIND HIM
BEFORE THE NEXT FLT....
----------------------------------------------------------[ 16/01/2007 17:09 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 15/01/2007 17:25 as flight EK0026

Pozdrawiam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zdun




Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 17:41, 17 Sty 2007    Temat postu:

DAN napisał:
Dzisiejsza ciekawostka:
ACARS mode: A Aircraft reg: A6-EBL [Boeing B777-31H (ER)]
Message label: 81 [Off report] Block id: 3 Msg no: M11A
Flight id: EK0026 [Glasgow, United Kingdom-Dubai, UAE] [Emirates]
Message content:-
/DXBMCEK.FYI WE HAVE A MOUSE ON
THE LOOSE IN THE CABIN.
FEW PAX AND CREW HAVE
SEEN THIS JERRY.YOU MAY
MAKE PLANS FOR HIS UNTI-
MELY DEATH OR FIND HIM
BEFORE THE NEXT FLT....
----------------------------------------------------------[ 16/01/2007 17:09 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 15/01/2007 17:25 as flight EK0026

Pozdrawiam Very Happy


hahaha Smile pierwszy raz aż tak się uśmiałem z depeszy ACARS Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAN




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RADZYŃ PODLASKI UM984 UL999 UN191 UM857

PostWysłany: Śro 18:00, 17 Sty 2007    Temat postu:

Kilka ciekawszych maszyn z dzisiaj :
[link widoczny dla zalogowanych] El Al Israel
[link widoczny dla zalogowanych] Lufthansa Cargo
[link widoczny dla zalogowanych] Untitled
[link widoczny dla zalogowanych] Etihad Airways
[link widoczny dla zalogowanych] Jet Airways
[link widoczny dla zalogowanych] Untitled (DaimlerChrysler Aviation)
[link widoczny dla zalogowanych] Eurowings

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DAN dnia Śro 19:54, 17 Sty 2007, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAN




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RADZYŃ PODLASKI UM984 UL999 UN191 UM857

PostWysłany: Śro 18:16, 17 Sty 2007    Temat postu:

ACARS mode: O Aircraft reg: D-AKNS [Airbus A319-112]
Message label: 1L [Off message] Block id: 8 Msg no: M95A
Flight id: 4U2727 [Warsaw, Poland-Stuttgart, Germany] [Germanwings]
Message content:-
00093201700OEDDK,GENAU SHORT CUTSMIT EINEM GERADENSTRICH VOR UNSYOU KNOW WENN ICH NEKISTE B+++ SETZE DANNBIN ICH MIR UNHEIMLICH SICHER.. ANYWAY WE DO OURBEST
Flight Distance: appr. 917 km Flight time: appr. 1.04 h
----------------------------------------------------------[ 17/01/2007 13:03 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 16/01/2007 15:23 as flight 4U2999


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Czw 15:17, 18 Sty 2007    Temat postu:

Ktoś zna niemiecki i angielski? Bo ja znam tylko angielski, a i tak nie rozumiem depeszy wymienionej powyżej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mick




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bolesławiec, 51,15N 14,34E

PostWysłany: Sob 13:25, 20 Sty 2007    Temat postu:

z przedpołudnie tylko Italy's Air Force, ale za to dość daleko Very Happy

ACARS mode: E Aircraft reg: MM62209 [Airbus A319-115X (CJ)]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 5 Msg no: D05D
Flight id: IT2209 [LIMJ-Berlin-Tegel, Germany] []

North: 46.90 East: 8.20
----------------------------------------------------------[ 20/01/2007 12:01 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 20/01/2007 12:00 as flight IT2209


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grztus
Administrator



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom/Warszawa

PostWysłany: Sob 22:54, 20 Sty 2007    Temat postu:

Nasz kolega DAN wymiata na Acarsie... Najpierw depesza o myszy w kokpicie, którą osobiście uważam na razie za ciekawostkę roku, a teraz to:

ACARS mode: O Aircraft reg: PH-BXS [Boeing B737-9K2]
Message label: 81 [Off report] Block id: 6 Msg no: M29A
Flight id: KL0904 [Moscow - Sheremetyevo, Russia-Amsterdam-Schiphol, Netherlands] [KLM Royal Dutch Airlines]
Message content:-
ATM53M20153331KLM904 UUEEEPWA
RENE
OK DAT IS DUIDELIJK
BEDANKT EN TOT ZO AAN DE
TELEFOON
MVG FREEK EN NICO
Flight Distance: appr. 2146 km Flight time: appr. 2.44 h
----------------------------------------------------------[ 20/01/2007 16:35 ]-

Zainteresowała mnie linijka: "UUEEEPWA", gdyż to lot z Moskwy do Amsterdamu. No i wchodzę na l.f.pl, otwieram dział Warszawa Okęcie, a tam jakieś lądowanie awaryjne... Oczywiście KLM na trasie Moskwa-AMS Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mick




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bolesławiec, 51,15N 14,34E

PostWysłany: Nie 10:25, 21 Sty 2007    Temat postu:

Mysz wymiata Very Happy
Ciekawe co tam sie działo ze maja az takie szkody:

ACARS mode: G Aircraft reg: G-YMMF [Boeing B777-236 (ER)]
Message label: 10 [User defined messages/No header] Block id: 2 Msg no: M49A
Flight id: BA0036 [] [British Airways]
Message content:-
FTX01.T4T
REQST ENGR ATTENDS A/C
ON ARRIVAL ETL0947 DUE
O/H LOCKER JAMMED WITH
PAX BAGS INSIDE 12G.
ALSO TXPDR SCREEN CNTRE
CONSOL SHATTERED AND
CAPTS DV WINDOW DELAM.THANKS
----------------------------------------------------------[ 21/01/2007 09:19 ]-
3 contacts with this aircraft. First contact: 10/11/2006 09:36 as flight BA0146


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kilerek




Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szalowa - UN133 UL984 UL986 UL623 UL619 UL999 UM857

PostWysłany: Nie 11:58, 21 Sty 2007    Temat postu:

To pewnie jakaś mysz mutant Shocked Laughing Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blank




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Choszczno

PostWysłany: Pon 19:30, 22 Sty 2007    Temat postu:

ACARS mode: X Aircraft reg: SP-LOA [Boeing B767-25D (ER)]
Message label: Q0 [ACARS link test] Block id: 4 Msg no: S69A
Flight id: LO7267 [Warszawa-Okecie, Poland-Umea Flygplats, Sweden] [LOT Polish Airlines]
----------------------------------------------------------[ 22/01/2007 18:17 ]-
8 contacts with this aircraft. First contact: 03/11/2006 18:12 as flight LO0045

Ktos wie z jakiej okazji On tam poleciał ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majon




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzyń Podlaski - UM984, UN191, UL999, UM977.

PostWysłany: Wto 20:34, 23 Sty 2007    Temat postu:

ACARS mode: H [Vienna, SITA 131.7250] Aircraft reg: 9V-SPI [B747-412]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 1 Msg no: 102A
Flight id: SQ0326 [Singapore, Changi, Singapore-Frankfurt-Main, Germany] [Singapore Airlines]
Message content:-
#T1BRRC3 AIRSHOW HAPPY FACE MSG REQUEST
----------------------------------------------------------[ 23/01/2007 20:03 ]-
12 contacts with this aircraft. First contact: 25/10/2006 04:12 as flight SQ0026


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mick




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bolesławiec, 51,15N 14,34E

PostWysłany: Wto 21:23, 23 Sty 2007    Temat postu:

o co chodzi z tym airshow'em? ja tez złapałem cos podobnego:
ACARS mode: E Aircraft reg: 9V-SPB [Boeing B747-412]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 4 Msg no: 102A
Flight id: SQ0326 [] [Singapore Airlines]
Message content:-
#T1BRRC3 AIRSHOW HAPPY FACE MSG REQUEST
----------------------------------------------------------[ 14/01/2007 20:09 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 18/11/2006 19:17 as flight SQ0326

o co tutaj chodzi?:
ACARS mode: X Aircraft reg: HZ-ANC [McDonnell Douglas MD-11F]
Message label: 80 [Aircrew addressed downlink] Block id: 9 Msg no: M10A
Flight id: SV0931 [] [Saudi Arabian Airlines]
Message content:-
/LHRDDSV.HELLO TO ALL
KINDLY ADVISE IF ANY
MORE CHANGES TO PAIRINGS
FOR PRN 9092347
PRN 0002435 PRN 0026407REGARDS CA AKHTAR
----------------------------------------------------------[ 20/01/2007 13:48 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 20/01/2007 13:47 as flight SV0931

a tu chyba pax sie spoznii:
ACARS mode: X Aircraft reg: VP-BDM [Airbus A319-111]
Message label: 81 [Off report] Block id: 7 Msg no: M12A
Flight id: SU0266 [Zürich-Kloten, Switzerland-Moscow - Sheremetyevo, Russia] [Aeroflot]
Message content:-
/SVOZGSU.AFL266 ETA-12.55UTC
PAX108 B2375 C88 M0
NET INDIKACIII NA TCAS.
Flight Distance: appr. 2182 km Flight time: appr. 2.48 h
----------------------------------------------------------[ 14/01/2007 11:40 ]-[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAN




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RADZYŃ PODLASKI UM984 UL999 UN191 UM857

PostWysłany: Śro 16:40, 24 Sty 2007    Temat postu:

Dzisiejszy rodzynek:
ACARS mode: K Aircraft reg: V8-BKH [Airbus A340-212]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 5 Msg no: D02B
Flight id: V80BKH [Brunei Airport, Brunei-London / Heathrow Airport, UK und NordIreland] [] ----[ 24/01/2007 15:59 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 24/01/2007 15:28 as flight V80BKH
A tak na żywo [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:58, 24 Sty 2007    Temat postu:

DAN napisał:
Dzisiejszy rodzynek:
ACARS mode: K Aircraft reg: V8-BKH
O żesz Ty! To faktycznie rodzyn jakich mało.
Widziałem go wiele lat temu na UL984 i zakochałem się w nim.
Uważam, że to charakterystyczne malowanie wygląda fantastycznie na 340-ce.
Przez lata marzyłem aby znowu go zobaczyć i umknął mi teraz....
Ciekawe co powie Paweł W, kiedy to przeczyta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAN




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RADZYŃ PODLASKI UM984 UL999 UN191 UM857

PostWysłany: Czw 15:46, 25 Sty 2007    Temat postu:

Dzisiejsza ciekawostka :
ACARS mode: O Aircraft reg: F-OHPM [Airbus A340-313 (X)]
Message label: B9 [Request ATIS information] Block id: 8 Msg no: M72A
Flight id: PR0001 [] [Philippine Airlines]
Message content:-
/LSZH.TI2/024LSZHA89DD-------[ 25/01/2007 14:40 ]-
a taki jej wygląd [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
I coś z ostatniej chwili [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAN




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RADZYŃ PODLASKI UM984 UL999 UN191 UM857

PostWysłany: Wto 16:52, 30 Sty 2007    Temat postu:

Dzisiejszy rodzynek :
ACARS mode: O Aircraft reg: YL-BBC [Airbus A320-211]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 4 Msg no: D846
Flight id: 6Y0323 Org: AN0323 [Sydney Airport, Australia-Melbourne Airport, Australia] []
Message content:-
#DFB/MHUXMAN.A04/CCYL-BBC,MAR04,,05984,02448,19/--------------[ 30/01/2007 15:38 ]-

A tak wygląda : [link widoczny dla zalogowanych]

I jeszcze ten
ACARS mode: K Aircraft reg: SU-GBD [Airbus A320-231]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 2 Msg no: D36D
Flight id: MS0732 [EHRS-ECYC] [Egyptair]
Message content:-
#DFBALT,CAS,MN,GW,CG,DMU/-----[ 30/01/2007 16:54 ]-
[link widoczny dla zalogowanych]

I jeszcze ten ptaszek
ACARS mode: O Aircraft reg: SU-BPV [ ]
Message label: 1L [Off message] Block id: 9 Msg no: M05A
Flight id: M24521 [] []
Message content:-
00002214200EPKT,1721------------[ 30/01/2007 18:03 ]-

[link widoczny dla zalogowanych]
Cosik z wczoraj :
ACARS mode: O Aircraft reg: VT-JWA [Airbus A340-313E]
Message label: 81 [Off report] Block id: 3 Msg no: M86A
Flight id: 9W0118 [] [Jet Airways]
Message content:-
PUNIT PAREKH PAX ON75G
HAS LEFT HIS MEDICAL
PAPERS AT BOM SECURITY.
REQ FOR ENTRY INTO UK.
KINDLY FAX SAME TO STN
MGR LHR ASAP.
-----[ 29/01/2007 16:37 ]-
4 contacts with this aircraft. First contact: 12/01/2007 15:52 as flight 9W0122
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DAN dnia Czw 17:23, 15 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAN




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RADZYŃ PODLASKI UM984 UL999 UN191 UM857

PostWysłany: Wto 11:27, 13 Lut 2007    Temat postu:

Dzisiejsza wiadomość:
ACARS mode: O Aircraft reg: A6-EBR [Boeing B777-31H (ER)]
Message label: 81 [Off report] Block id: 4 Msg no: M59A
Flight id: EK0001 [Dubai, UAE-London-Heathrow, UK] [Emirates]
Message content:-
/DXBOWEK.HELLO OPS
PLS INFORM LHR THAT DUE
TO MEL33-24-01A SEATS
1JK+2JK ARE BLOCKED
UNLESS REPAIRED BY LHR
MAINT. PLS ACKN
TZON+WINNIE
Flight Distance: appr. 5503 km Flight time: appr. 6.25 h
--------[ 13/02/2007 10:12 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 13/02/2007 10:04 as flight EK0001
Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAN




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RADZYŃ PODLASKI UM984 UL999 UN191 UM857

PostWysłany: Wto 15:44, 13 Lut 2007    Temat postu:

Dzisiejsza ciekawostka :
ACARS mode: K Aircraft reg: EC-IMU [Airbus A320-214]
Message label: Q0 [ACARS link test] Block id: 0 Msg no: S28A
Flight id: TY9301 [] [Iberworld]
----------------------------------------------------------[ 13/02/2007 14:40 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 13/02/2007 14:40 as flight TY9301
A tak wygląda [link widoczny dla zalogowanych]
Coś z ostatniej chwili:
ACARS mode: E Aircraft reg: SU-GBA [Airbus A320-231]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 0 Msg no: D17A
Flight id: MS0732 [Berlin, Schoenefeld, Germany-Cairo, Egypt] [Egyptair]
Message content:-
#DFBA01/CCSU-GBA,FEB13,145546,EDDB,HECA,0732/
---[ 13/02/2007 15:58 ]-
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DAN dnia Czw 17:22, 15 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAN




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RADZYŃ PODLASKI UM984 UL999 UN191 UM857

PostWysłany: Czw 17:15, 15 Lut 2007    Temat postu:

Ciekawostki z dzisiaj :
ACARS mode: O Aircraft reg: C-GHOZ [Boeing B767-375 (ER)]
Message label: SA [Media Advisory] Block id: 5 Msg no: S40A
Flight id: AC0085 [Ben-Gurion International Airport, Israel-Toronto - Lester B. Pearson, Canada] [Air Canada]
Message content:-
0EV141110V
----------[ 15/02/2007 15:12 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 15/02/2007 15:11 as flight AC0085
Fotka : [link widoczny dla zalogowanych]
A to druga ciekawostka:Royal Netherlands Air Force
ACARS mode: 2 Aircraft reg: V11 [ ]
Message label: _ [No information to transmit] Block id: 9 Msg no: M88A
Flight id: GS0001 [] [General Aviation]
---------[ 15/02/2007 14:32 ]-
Fotka : [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blank




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Choszczno

PostWysłany: Pon 17:37, 19 Lut 2007    Temat postu:

ACARS mode: G Aircraft reg: 9M-MPD [Boeing B747-4H6]
Message label: 10 [User defined messages/No header] Block id: 5 Msg no: M31A
Flight id: MH0004 [] [Malaysia Airlines]
Message content:-
FRE01M191530080004 19 /LHRKDMH.
REQUIRE MEDICAL DR
ON ARRV FOR CREWINJURY IN THE EYES
----------------------------------------------------------[ 19/02/2007 16:30 ]-
7 contacts with this aircraft. First contact: 24/10/2006 17:23 as flight MH0004

Doktora !! Doktora !!! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna -> Depesze Acars Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin