Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum
Forum RNAV polish spotters
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

December 2006

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna -> Airplanes spotting
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 1:05, 01 Gru 2006    Temat postu: December 2006

Welcome to the last month of the year!
May it be wealthy and healty. And full of airliners over our heads.
Please share your impresions, remarks and photos with us. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez FL350 dnia Pon 17:57, 01 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
contrailsUK




Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: North Dorset, England (UM140, UN20, UW501, UR8)

PostWysłany: Pon 21:31, 11 Gru 2006    Temat postu:

Hello!

I have not had much luck in the last couple of weeks with the weather so unfortunately I have not been able to take many photos Sad
I have also been on holiday, to Barcelona. I noticed that a lot of contrails pass overhead the city, and the weather is almost perfect conditions even for December! Shame I couldnt bring my telescope with me Laughing
Here are some photos from saturday when I got back all planes heading West to the USA:
this Arkefly 767 flies right overhead every Saturday, supposed to be on UN20 which is a little more to the south:

As well as this Thomsonfly 767 Laughing ;

And this A330 of US Airways (USA1495) on UN20:

Two planes on the UN20 airway. A KLM 747 and a KLM B767:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość- EPZA

PostWysłany: Pon 21:49, 11 Gru 2006    Temat postu:

A330 is wonderful, it's like air to air... Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fotograf




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: brodnica

PostWysłany: Pon 22:11, 11 Gru 2006    Temat postu:

great photos :O

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
contrailsUK




Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: North Dorset, England (UM140, UN20, UW501, UR8)

PostWysłany: Pon 20:17, 18 Gru 2006    Temat postu:

Witam
Some more from the weekend:







Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grztus
Administrator



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom/Warszawa

PostWysłany: Pon 21:35, 18 Gru 2006    Temat postu:

Great pictures ContrailsUK Exclamation And I see, that you have started to learn Polish Wink

Last weekend I had an occasion to test my new telescope - Synta 10" (1200mm/f4.7) with my Eos 350D. I think that results are quite good Wink
And here are some photos (click on thumbnail to enlarge it), taken from Radom city (100km south from Warsaw):

Friday 15.12.2006

9:57, KRN-DIBED, B777-200 El-Al, 4X-ECA, LAX-TLV (ISO 100, -1/3EV, 1/800 sec)
[link widoczny dla zalogowanych]

11:25, UM985 N, F70 Austrian Arrows, OE-LFJ (ISO 100, 0 EV, 1/640 sec)
[link widoczny dla zalogowanych]

13:04, KRN-DIBED (very close to UL621 SE), A340-500 Singapore Airlines, 9V-SGA (he has jumped from beyond my house), EWR-SIN (ISO 100, 0 EV, 1/640 sec)
[link widoczny dla zalogowanych]

13:39, UL980 E, B777-200 British Airways, LHR-DAC (ISO 100, -1/3 EV, 1/800 sec)
[link widoczny dla zalogowanych]

13:55, UL980 E, B777-200 Singapore Airlines, 9V-SVA, MAN-SIN (ISO 200, 0 EV, 1/1000 sec)
[link widoczny dla zalogowanych]

Sutarday 16.12.2006

8:43, UM984 SW, B757-200 [link widoczny dla zalogowanych], EI-LTO (ISO 100, +2/3 EV, 1/800 sec)
[link widoczny dla zalogowanych]

9:09, UL980 W, B737-300 Ukraine Int. Airlines (ISO 100, -2/3 EV, 1/800 sec)
[link widoczny dla zalogowanych]

OK, now let's try something else Wink

11:12, UL980 E, B777-200 Delta Air Lines, ATL-BOM (ISO 100, 0 EV, 1/500, 1/640, 1/800 sec)
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

11:35, UL980 E, B737 AeroSvit (ISO 100, -1/3, 1/800 sec)
[link widoczny dla zalogowanych]

11:37, UM985 N, Fokker F70 Austrian (ISO 100, -2/3 EV, 1/800 sec)
[link widoczny dla zalogowanych]

With special dedication for all fans of MD-11 !
14:14, UL980 E, MD-11 KLM, PH-KCE, AMS-HYD (ISO 200, 0 EV, 1/1250, 1/800, 1/800, 1/640 sec)
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

14:26, UL980 E, B737 KLM (ISO 200, 0 EV, 1/500 sec)
[link widoczny dla zalogowanych]

14:35, UL980 E, B747-400 Singapore Airlines, 9V-SPQ, LHR-SIN (ISO 200, -2/3 EV, 1/1250, 1/640 sec)
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

14:37, UL980 E, B747-400 Qantas, VH-OJR, LHR-SIN-SYD (ISO 200, -2/3 EV, 1/1600, 1/1250 sec)
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

15:12, UL980 W, B737-300 Ukraine International (ISO 200, - 1 1/3 EV, 1/640 sec)
[link widoczny dla zalogowanych]

15:17, UL980 E, B747-400 Thai, HS-TGW, LHR-BKK (ISO 400, -1/3 EV, 1/800 sec and ISO 400, -1 EV 1/640, 1/500 sec)
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Best regards!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grztus dnia Wto 1:36, 19 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
contrailsUK




Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: North Dorset, England (UM140, UN20, UW501, UR8)

PostWysłany: Wto 0:50, 19 Gru 2006    Temat postu:

Hi,
Yes I have seen them in the polish topic thanks, VERY good photos, you can read the reg on most of them.
what are your camera settings?
My knowledge on cameras isnt too good.
I am also using a Canon EOS 350D, no lens attached, taking pictures straight through the eyepiece.
1/500 exposure.
ISO=200.
thanks


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
contrailsUK




Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: North Dorset, England (UM140, UN20, UW501, UR8)

PostWysłany: Wto 0:53, 19 Gru 2006    Temat postu:

by the way, my fave is the SIA A346 Smile I see that it is SIA21, which sometimes passes over my house Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grztus
Administrator



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom/Warszawa

PostWysłany: Wto 1:37, 19 Gru 2006    Temat postu:

I have subscribed all the pictures now with information about exposures, hope that will help you Wink (but you are taking really good pics, so I'm not sure you need to look at those signs... especially becouse there is a lot of digital correction).
I like to use an exposure compensation -2/3 or -1 EV, but most of planes this weekend was flying with sun in eyes, so I was forced to use only -1/3 or even 0 EV compensation.

I'm using manual white balance setted up to "daylight" - even when I'm spotting early in the morning or very late in the evening. I'm also using remote cord and of course my camera is set up to Av mode (or in really hard light condition - M mode).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
contrailsUK




Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: North Dorset, England (UM140, UN20, UW501, UR8)

PostWysłany: Wto 18:57, 19 Gru 2006    Temat postu:

thanks grztus, I will have a go on 'Av' mode, because at the moment I am always shooting with 'M' mode Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grztus
Administrator



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom/Warszawa

PostWysłany: Wto 20:46, 19 Gru 2006    Temat postu:

Aha, but please remember that your scope have light of 8 so it's nearly 2 times darker than mine Wink
I think (this is only a suggestion Idea ) you can try ISO 400 with manual 1/640 or 1/800 sec. When using Av mode you need to remember about exposure compensation otherwise you will get really hard times of exposure like 1/400 sec or even 1/320... Rolling Eyes

Wish you good weather for spotting Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
contrailsUK




Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: North Dorset, England (UM140, UN20, UW501, UR8)

PostWysłany: Nie 1:21, 24 Gru 2006    Temat postu:

Thanks for the suggestions Ill give that a try Wink
For now, no contrail photos because of dense fog follwed by cloudy skies for most of this week. Crying or Very sad
I wish you all a very merry christmas!!! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
contrailsUK




Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: North Dorset, England (UM140, UN20, UW501, UR8)

PostWysłany: Nie 19:49, 31 Gru 2006    Temat postu:

hello,
The only day which had blue sky was last thursday, and I only managed to capture one contrail before it clouded over again, however it was one which I had never seen before Smile
Korean Cargo airlines [KAL6281] operating CYHZ-EBBR on UM140 @ 10:30am. It is a new round the world service and flies over my house every thursday Arrow


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fotograf




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: brodnica

PostWysłany: Nie 20:00, 31 Gru 2006    Temat postu:

superb photo Smile happy new year contrailsUK Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna -> Airplanes spotting Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin